*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Rubrik saknas

Av Caroline Bilca - 23 juni 2011 19:06

Nu var det ett tag sen jag skrev här, och i väntan på mat, jag är hungrig som en varg(!!), så skriver jag några rader här. Har ju knappt hunnit med att äta och har flera gånger under dagen kommit på mig själv med att tänka "javisst ja, jag var ju hungrig också, det glömde jag bort"... ;P

Fullt upp på jobbet idag! Jag jobbade inför midsommar förra året, men jag kommer inte alls ihåg att det var så mycket då, det måste jag ha förträngt :P Nej, sanningen är att jag kan inte förstå varför midsommarafton är så stort. Grilla, festa, umgås med familj och vänner kan man ju göra när som och inte envisas med att grilla i regn och storm (eller vad för väder man nu kan råka ut för). En trevlig grillkväll kan man planera in en fin dag när som på sommaren, så varför är det så viktigt att det inte regnar just den dagen för att alla MÅSTE grilla just då?? Kom däremot inte och säg det samma om julafton, för det är stooor skillnad, bästa dagen på hela året och hitills har jag aldrig jobbat en julafton. Finns väl en risk att jag åker på det i år då.. Attans...

Är iaf glad för att jag får ledigt några dagar i slutet av augusti. Visade sig att det var lite svårt att få ihop, men jag har en snäll chef som idag lovade att han skulle lösa det. Så nu är jag jätteglad!!!!!! 


Jag ska åka till Skottland och se mitt gamla favoritband. Ser jag dom inte nu så kommer jag nog aldrig att se dom. Jag må lyssna mest på rock, indie och alternative. Men...., jag kommer nog alltid vara "lite" svag för Boyzone också... Jag levde ju i princip endast för dom när jag var tonåring. Och jag vågade knappt drömma om att jag skulle få se dom live, det var mitt livs dröm det. Så, nu ska jag äntligen få se dom. Väldigt tråkigt att Stephen gick bort 2009... Kommer nog att kännas när man står där, att någon saknas... Han var så fin...

Och eftersom jag anser att ska man på konsert, då ska man stå i första raden, så är det bara, så blir det till att köa. När tusan kan man tänkas behöva gå dit. Hittat boende bara ett par hundra meter från konsertplatsen, så ska kolla att folk inte börjar köa redan kvällen innan, man har ju hört om folk som campar... Och är det så, så är det bara att gilla läget och göra det samma. Man är bara ung (ja, relativt iaf..) en gång ;P Hoppas på att det ska räcka med att gå dit tidigt på morgonen samma dag. Men vi får se..

Dom flesta hotellen är redan fullbokade, det är ju några tusen, främst britter antar jag, som reser norrut för konserten. Inverness ska vi till. Ska bli spännande. Är van att resa utanför Europa, men inom Europa har inte stått så högt på listan. Nu ser jag verkligen fram emot att få se den fina naturen i Skottland. Blir en lång heldagstur :) Sen lite stadsliv och pubkvällar. Och jag ska till Jane Norman, har redan kollat upp vart butiken ligger, också nära vårat boende, super :) Boendet heter By The Bridge Apartments. 4-stjärninga lägenheter precis vid floden. Ser jättetrevliga ut. Tur det fanns ett par lediga rum där, hittade inte ett enda hotell som passade standarsmässigt och ekonomiskt som inte var fullbokat!!

Ser fram emot det mer än jag trodde!! =)

Mannen är glad över resan. Konserten hade han nog helst skippat, men han klagar inte iaf ;P Jag ska stå bara några meter från Ronan Keating jag !! Och jag som säger att jag inte bryr mig om kändisar.. Men man får väl ha undantag?!! ;P


Tycker bara att det är så jobbigt att åka ifrån lillkillen, och lita på att inget händer honom när jag inte är där och har koll på allting. Ja, jag ringer fortfarande mamsen på lunchen och kollar att allt är ok..

Har varit på en härlig tur i skogen med Milo idag efter jobbet. Ledig lö, sö, on, lö och sö. Så då ska vi hitta på en massa skoj. Mycket jobb under sommaren, så vi får verkligen passa på att gå på riktiga långturer och utflykter när matte är ledig. Som tur är finns ju även husse och "mormor" där också. Men, jag vill ju själv gå på långtur med Milo varje dag..


Nu ser det ut att bli mat.

Hoppas ni alla får en trevlig midsommar! Själv ska jag jobba imorgon, men ska nog lyckas trycka i mig lite god mat och några glas vin jag också =)


Puss & Kram :)

 
 
Ingen bild

Lena & Diva

23 juni 2011 20:13

Kunderna brukar vara trevligare på julafton än nyårsafton,då är de bara sura och stressade,jag jobbade hellre julafton..

Caroline Bilca

23 juni 2011 20:22

Tycker faktiskt att dom varit glada och trevliga idag också, eller så är det bara jag som springer runt och ser så glad ut att det smittar ;P Men förstår att dom är trevliga på julafton, annars kommer ju inte tomten..... ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards