*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg under november 2011

Av Caroline Bilca - 6 november 2011 17:36

Söndagkväll och så var den här helgen snart slut. Har inte gjort så mycket, utan tagit det mest lugnt. Skogspromenader, och så var det kroppkakskväll med familjen igår. Hela fyra stycken med massor av sås fick jag i mig! Duktigt det =) Så har jag blivit rödhårig. Blev en rätt bra röd färg nu när jag har blonda slingor under, annars har jag för mörkt hår för att det ska bli den där lite oranga tonen i färgen. Och nu har jag äntligen hittat en klänning till jul och nyårsfirandet! Blev en liten svart Vila-klänning som jag hittade på Nelly. Vet inte hur många tusen klänningar jag har kollat på och inte hittat den perfekta klänningen. Kanske ingen absolut wow-klänning, men den är väldigt mycket jag på alla sätt och vis. Piffa till med lite glitter och höga klackar så blir det nog toppen. Tur att Milo inte fäller längre, för då hade vita hundhår varit en del av accesoarerna också ;P

Nu ska här bli mat, så ska jag se någon lätt och glad film. Sen är det sängen och ny vecka imorgon. Måndagar är iaf rätt trevliga, slutar redan vid tre och tiden på jobbet har en tendens att bara flyga iväg!


Puss & Kram


Av Caroline Bilca - 3 november 2011 18:32

Nu var det länge sen jag skrev här senast. Har egentligen inte så mycket att berätta, men mannen målar på en tavla och Milo-pilo ligger och sover bredvid mig i soffan.. Lyssnar på Muse, och rensar hjärnan efter en dag på jobbet med extra mycket springande hit och dit. Har kännt mig lite smått snurrig idag faktiskt. Hit och dit och överallt har jag varit! Tycker att hela den här veckan har sprungit iväg, vaknade jag inte precis och det var måndag?? Tydligen är det redan fredag imorgon och sen helg igen, otroligt!!

Har inte planerat något speciellt den här helgen. Förra helgen var vi på Fårö, och det var verkligen supermysigt! Jag har inte varit där på säkert 10 år och hade nästan glömt hur fint det är. Så min 30-årsfest blir där har jag bestämt. Hyra stugor vid Sudersand och även bastu på stranden. Inte tokigt inte, och bäst av allt är att Milo kan följa med :) Vad för 30-årsfest skulle det annars vara?!! Men, nu är vi ju inte riktigt där ännu. (Fast med tanke på hur fort tiden går så lär det väl kännas som ett par veckor högst!!)

Nej, den här helgen ska jag iaf ta det lugnt och höstmysa lite med film, ev färga håret (kan ju inte bestämma mig för om jag ska slänga ut 1000 spänn på att fortsätta med slingor, eller om jag ska gegga i den röda färgen jag har här hemma....., svårt... Hjälp mig!!).

Långt, varmt bad, ansiktsmask och fixa naglarna står också på schemat.

Så ska jag lära mig dansa snödans, för jag vill ha snö nu!!

Kroppkakor ska det bli i helgen också, så jag lär äta....massor...!!

Äta, dricka lite rödvin, mysa och promenader/utflykter med Milo. Låter som en helt ok helg det :)


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards