*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg under mars 2012

Av Caroline Bilca - 31 mars 2012 14:37

Blev lite rastlös, så skriver lite här då.. Lugn helg, som det var tänkt, jag behöver ta det lugnt och vila upp mig lite. För första gången i mitt liv har jag haft så ont i hela kroppen av lyftande, bärande och släpande.. Nej, ingen trevlig träningsvärk... Tur jag har fått en värdekupong på en gratis massage, hoppas bara att det finns något ställe här på ön där man kan utnyttja den, dom brukar väl kunna glömma bort oss.. Har aldrig gått och fått mig en massage tidigare, gillar ju inte att folk pillar och petar på mig och sånt. Räcker med att någon står för nära och jag ryggar tillbaka.. Gäller ju inte alla, finns dom jag faktiskt känner mig bekväm med också ;P Hur som, ska kolla upp och boka tid. Känner även att jag borde träna upp ryggen lite, för där är jag faktiskt lite benig.. Tänk om man bara kunde ta lite från musklerna på benen (där jag har för mycket) och flytta på det?!! Men vi får se, kanske man kan hinna med att börja gå till gymmet iaf en gång i veckan. Blir bara så mycket tid som går åt att åka "hela vägen" till Visby för det.. Nån som har tips på hur jag kan träna ryggen när jag går på promenader annars?? ;P 


Jäkla väder vi har! Vaknade klockan sju, eller nåt, tittade ut genom fönstret och såg att det var vitt på marken. Hade varit trevlig om det fått ligga kvar över helgen, men det har ju tyvärr försvunnit med en gång... Hade haft en liten tanke på Fårö den här helgen, men när man fick höra vilket väder som väntade så var det rätt klokt att skjuta upp det!! Men ute har vi varit, inte alls så trevligt faktsikt.. Men uppfriskande!! Och Milo ser nöjd ut :)


Hade en riktigt dålig dag i torsdags. Trodde den skulle bli bra när jag gick och la mig jätte(!)-tidigt på onsdagen och skulle sluta tidigt på torsdagen. Men vaknade och kände mig helt kass. Lite stressad tror jag... Och kom ju ifrån jobbet relativt tidigt, även det ändå blev en 40-timmarsvecka hur som.. Fick höra att mannen helt plötsligt inte hade något jobb, som han skulle ha börjat imorgon. Skyller på tanten på AF som inte kunde lämna ut information tidigare, när hon visste. Så det känns skit, men jobbar på att hitta annan lösning, jag kan helt enkelt inte dra hela lasset själv, inte alls roligt... Och sen hände lite annat som inte gjorde dagen roligare heller. Så det var bara skit hela dan... Men det känns bättre nu, allt brukar lösa sig tillslut. Men känner mig i så jäkla stort behov av att bara göra något roligt!! Ska bli resa till Kos i antingen juli eller augusti - väntar ännu på besked om min semester. Men Kos blir det, och då jävlar ska jag ha roligt och släppa loss så som man gör där nere ;)

Har ju snackat en hel del skit om Grekland... Men nu kommer jag bara ihåg allt som var bra där, jag hade iaf rätt roligt ändå =) Så jag ska åka badbåt på dagarna och dansa på baren och dricka tequilashots tills solen kommer upp. Skillnaden är att jag inte behöver gå till jobbet! Och så roligt att alla vännerna är kvar och inte har glömt bort mig på dom här åren :) Åh vad jag längtar!!!


Men nu är det ju ännu ett tag kvar, och här är det jobb och skogsturer som gäller. Lite väl mycket jobb har det blivit, jag är ju en frihetsmänniska, så jag hoppas att det lugnar ner lite snart (säger jag lagom det är sommar på gång... ;P). Men lite roligt ska jag nog kunna ha. Mia och Babbsan kommer ner på tisdag, så då ska Milo få träffa flickvännen igen - 2 tokglada hundar :) Katta kommer också ner till påskhelgen. Försöker få någon att gå ut i påskhelgen, men ingen verkar vara sugen.... :( Nackdelen med att inte känna så många här... Jag vill ju dansa, och när jag är ledig hela påskhelgen måste man ju passa på!!


Och annat än det så är jag så jäkla valpsjuk!! Hoppas på en liten Molly inom en inte allt för lång framtid ;)


Nu får jag sluta skriva, ingen orkar ju ta sig igenom mina inlägg annars ;P


Ha en skön helg!

Puss och Kram på er!!

Av Caroline Bilca - 23 mars 2012 19:33

Fredagkväll och man är trött som vanligt. Gud vad veckorna går fort, skrämmande! Gick upp vid fyra i morse, så jag tycker att jag har rätt att vara lite trött och lat i soffan ;P Besviken, för det har inte kommit ut något nytt avsnitt av varken Grey's eller The Big Bang Theory.. Hade annars varit ett trevligt fredagsnöje. Men dom har ju uppehåll minst (!) varannan vecka i Usa... Så jag dricker vin, och lyssnar på Hatzigiannis. Har ni inte klickat på mina länkar och lyssnat på honom, så gör det! Sen vet jag ju inte hur man uppfattar det utan att förstå vad han sjunger... Det är då upp till er =) Försöker ladda upp en video på Milo som jag filmade för ett par dagar sen, 5 timmar säger tiden, för tre minuter!! Antingen är kameran för bra (?, men HD iaf) eller så är datorn kass. Ska se till att båda blir uppdaterade snart =) Fin kamera = 30-årspresent! :)

Och 30-årskrisen fortsätter. Vad vill jag? Vem är jag? Vart hör jag hemma? Snart är jag död..., och hela köret!! (Ja, man får lov att skratta åt mig där!) Behöver nog hitta på något skoj och inte tänka så mycket hela tiden! Vill resa, men hittar inte riktigt suget för det.. Pratade med en gammal vän från Kos igår. Han tyckte vi skulle komma ner i sommar. Jag har inte varit där sen jag flyttade hem, och inte har jag hållit kontakten speciellt med vännerna. Men det skulle nog inte vara något problem, tror dom skulle bli glada att se mig... :) Dansa på baren och dricka tequila shots som förr i tiden?? ;) Men, så finns ju min fd där också. Och det kan nog bli jobbigt för honom om jag dyker upp igen. Men den historien behöver jag ju inte gå in på här... Och han känner ju halva ön som kommer att skvallra om allt jag gör... Så lite både och att åka ner dit igen.. Cypern är ju finare än Kos, mycket finare! Jag får kolla om Hatzigiannis spelar på Kos i sommar, då åker jag nog ner ändå! Stod ju längst fram bland 15-åringarna när jag såg honom live en sommar där nere ;) Har jag sagt att jag tror jag satt bredvid honom på flyget mellan Aten och Rom en gång? Annars var han då jäklar så lik! Jag får nog fundera på det hur som...


Har i veckan jobbat som vanligt. Men även varit på chefsmöte och butikstämma. Båda var första gången och jag är absolut inte van vid att sitta still och lyssna. Oj, så trött jag var efter den dagen! Och idag har tiden gått alldeles för fort! Hade så mycket mer jag hade tänkt hinna med, men...  Önskar mig längre dagar, och längre nätter! Imorgon ska jag äntligen få sova minst åtta timmar. 9 timmar är lika med skönhetssömn, så jag satsar nog på det ;)


Planerna för helgen är att se till att börja på planering och inköp av material till bygge av inhängnad/trädgård. Ska diskutera lite med storebror och se vart och hur stort vi kan bygga. Har ingen jättebudget, så vi får se vad man kan få ihop. Bättre än ingenting alls ska det iaf bli, sen kan man ju alltid bygga större senare :)

Skulle vilja ta Milo på en tur till Fårö, men det får bli nästa helg. Behöver ju tyvärr bil och chaufför, och mamsen var upptagen den här helgen. Körkort, jag vet... Men, om vädret håller sig fint, så får det bli en cykeltur med Milo till Åminne, som jag hade tänkt förra helgen..


Ne, roligare än så här blir det inte idag. Vet inte om jag skrivit något vettigt alls, troligtvis inte... ;P Men då kan det ju alltid bli bättre nästa gång :)


Trevlig helg!

Puss och Kram...




Av Caroline Bilca - 13 mars 2012 19:12

Ser på tv, skriver blogg och lyssnar på musik samtidigt.

Gick hem tidigt från jobbet idag, kändes lite konstigt, men skönt. Imorgon blir det att gå in extra tidigt, som om det inte är tillräckligt tidigt annars! Igår gungade marken när jag gick, men fick ändå stå ut hela dagen, inte riktigt lika illa idag, men mår fortfararande illa och känner mig febrig... Undrar om Mathilde inte var lite sjuk ändå...?! Kom hem och gick till mamsen med Milo. Satt i trädgården och njöt av solen ett par timmar. Skönt! Sen lyssnade jag på en vän och sov en liten stund på eftermiddagen. Liten stund blev över en timme, men skönt var det :) Imorgon ringer mobilen vid fyra... Vad hände med skönhetssömnen?!

Funderar på att åka till Cypern en vecka innan sommaren drar igång med massor av jobb. Gillar Cypern, vill åka, ...men, är inte riktigt sugen... Hmm..? Men är jag väl där så lär jag ju njuta massor! Ska kolla om det är möjligt, sen får jag väl bestäma mig om jag ska boka eller inte...

Var i Stockholm i helgen. Hatar är ett stark ord, men gillar inte Stockholm.. Tänk att jag stod ut att bo där i ett halvår!! Och jobbade dessutom på byggvaruhus (min brors kompis var butikschef, blev erbjuden jobb första dagen i Sverige, så kunde ju inte tacka nej då...) och kunde inte känna mig mer bortkommen. Men något lärde jag mig iaf, tex vad tryckimpregnerad trall är :P Usch, längtar inte tillbaka. Och vad jag tycker om att åka tunnelbana ska jag nog inte ens gå in på!! Har däremot några riktigt bra vänner där =) Måste bli bättre på att åka upp och hälsa på =) Lovar!!

Blev en lugn helg med massor av prat, en del vin och Mello. Försökte göra av med lite pengar på shopping, men lyckades inte. Mycket konstigt, men bra ändå!

Vill även till Luleå och hälsa på. När ska jag hinna med det?! Fick ett så fint mms med ett gäng söta vovvar som skulle älska att jag kom och kramades med dom några dagar! ;) Kanske borde flytta upp (som jag sagt några gånger nu!)

Nej, se lite mer tv, sen krypa ner i sängen igen...


Go'nattkramar....

Av Caroline Bilca - 3 mars 2012 22:14

Idag vaknade jag... klockan sex..., som ju faktiskt är sovmorgon mot vardagarna.. Men tvingade mig att stanna kvar i sängen till halv nio, eller vad det kan ha varit.. Tog en tvåtimmars prom i skogen med Milo. Vi gick genom skogen, över åkrarna och till kohagen längst upp. Hittade den platsen i höstas, riktigt mysigt där, på något vis :) Tog en tur in vid gruslagret på hemvägen, och Milo fick tokfnatt ;P Han sprang som en vilde upp och ner för högarna med sand och grus. (Vi tar oss friheten och har gruslagret som lekplats, det är säkert ok..?). Så gick det så fort nerför att tassarna inte hann med och han hamnade på mage i en vattenpöl. Såg så lustigt ut, man kunde inte göra annat än att skratta!! =D  Det behövde jag! Så tack för den Milo =)

Men, ska inte säga för mycket, nästa gång är det jag som springer med honom i sandhögarna (ja, det händer att jag gör det också....) och landar med ansiktet i nån härlig pöl... Skrattar bäst som skrattar sist... ;P

Lillasyster kom ut en sväng idag. Så gick till gården och agerade engelskalärare. Ett försök till det iaf, för huvudet kändes som en enda stor svamp. (Den senaste veckan har varit minst sagt omtumlande...)

Hem igen. Fixade med dagens bilder. Tror inte att någon har missat att jag älskar att fotografera. I 30-årspresent är det en fin systemkamera som står på önskelistan =) Måste väl ta tag i det där med att boka stugor och bastu och så snart, tiden går ju skrämmande fort...!!

Vilade som sagt en stund framför datorn. Sen for jag ut på cykeltur med lillkillen i en timme. Så fick han springa av sig lite. Skönt att kunna cykla igen, även jag önskar att jag fått min vinter först. Men, man kan inte få allt man vill ha... Vi tar igen det nästa vinter, för då ska det bli massor av snö och kallt!

Väl hemma insåg jag att det var nog dags att äta något. Min kropp sa att 3 små mackor på hela dagen definitivt inte var tillräckligt. Så det har blivit lite mat. Sen har jag filmkväll också, med vin och choklad. Riktiga tjejfilmer är kvällens val. Såg A lot like love, bröt av med lite mello (fråga mig inte varför, det är ju en så himla bra kvalité på musiken..hmm!!) och nu ser jag Something borrowed, men sidan behövde laddas ytterligare, så passar på att skriva av mig lite så länge. Gillar sista filmen. Tror det är enda filmen jag sett där fel kan vara rätt...

Hur som.. Är det fint väder imorgon får det bli en prom till havet, och hade jag bara sett till att handla lite mer att fylla kylskåpet med så hade det varit trevligt med lite fika där också.


Nu ska jag försöka se klart min film...


Go'natt kramar...



Ovido - Quiz & Flashcards