*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg under juli 2010

Av Caroline Bilca - 29 juli 2010 12:17

Jag och Milo var ute på åkern en sväng nu precis. Han älskar att fa släppa loss och det är så härligt att se på honom när han sätter av i full fart :)

Milo har aldrig sprungit över till grannen, utan brukar stå på lite avstånd och titta på dom när dom är ute i trädgården. Samma sak idag, men då stod hela familjen där och tittade på honom och pratade till honom. Klart Milo tycker att, "Kompisar vad roligt", och tog ett skutt över diket. Jätteroligt tyckte alla, och barnen busade med honom. Men Milo varken hoppade eller bet eller var otrevlig på något vis, bara glad som en valp är när någon vill leka med honom. Och bara helt plötsligt säger gubbjäveln, "Ta bort hunden härifrån", riktigt otrevligt... Från att ha varit med på noterna, bara för att ett av barnen på en sekund fick för sig att Milo var lite läskig (fast han inte gjorde något!!!). Frun, sambon eller vad hon nu är tyckte iaf att Milo var jättefin och verkade förstå att busar man upp en valp så är det klart att han blir glad och vill leka. Nej, idiotgubbar och ungar har jag inte mycket för. Båda två har ju en obefintlig hjärnkapacitet.

Tror dom bara bor där över sommaren iaf, så snart är dom väck!! Så länge får vi hitta en annan åker att leka på. Mark har vi iaf så det räcker till och blir över. Nu får grannarna ändå kossor ute på åkern, hoppas dom ogillar sina nya grannar lika mycket som jag hoppas!! Skadeglädje :P

Mannen är hemma från Albanien nu. Tuff resa för honom... Jag och Milo har mestadels bott hos mamma och Cia den veckan. Riktigt trevligt, aldrig fel att bo hos mamma emellanåt :)

Kattas bröllop närmar sig med stormfart. Ska bli så roligt!! Jag ska testa min tärnklänning idag :) Och imorgon har vi pratat om att åka in till Visby och kolla på lite dekoration till festlokalen. Sånt som jag älskar! På mitt bröllop förra året så pyntade jag hela festlokalen själv. Ingen annan fick röra!

Vi hade möhippa i lördags. Då när det regnade mer än det någonsin regnat, eller väldigt nära iaf! Vi lyckades ändå ta oss ut i skogen på Fjordingar. Vi var genomblöta när vi kom tillbaka. Fast det var vi redan efter ett par minuter. När jag hoppade av lilla Bianca och rätade ut benet så nästintill forsade det ut vatten från byxorna!!! Det blev ju ingen picknick på stranden, men vi fick tag på ett mysigt växthus hos Therese mamma, med värmefläkt. Efter det är jag helt inställd på ett växthus. Dock tar jag inget ansvar för växterna, men det var sååå mysigt att sitta där. Husmorstest som Katta klarade alldeles utmärk, själv hade jag blivit underkänd :/ ... Vidare till stan med fyrarätters som var så underbart gott att jag skulle kunna drömma om denna mat varje natt för resten av mitt liv!! Måste få recept som jag kan ge till mannen, så han kan laga maten till oss :) Mer frågesport... Utgång. Taxi ner till Black Sheep Arms. Sedan vidare till Munkkällaren där vi tack vare Therese lyckades få våra namn på gästlistan. Jäklar vad dom höjer inträdet under sommaren!! Fast det slapp vi ju :)

Funderar på att anmäla Milo till en inofficiell utställning i oktober. Tycker dom är lite dåliga på uppdatering på Gotlands kennelklubbs hemsida. Är det som i våras så ska det även vara en liten kurs i utställning innan. Sen får jag känna av Milo, om han kommit in i en jag lyssnar inte alls på dig ålder utan gör vad jag vill... Eller om han kan tänkas springa lika fint som han gör nu när jag ber honom :)

Men lite planer på det iaf.

Nej, nu dyker nog Katta upp här snart, lika bra att avsluta. Länge sen jag skrev sist, men det blir bättring nu!


Puss och Kram!!!

Av Caroline Bilca - 2 juli 2010 12:07

Nu har det gått ett tag sen sist. Har haft fullt upp på jobbet och annat runt omkring, så det har inte funnits tid till att skriva blogg. Skulle egentligen kunna städa eller bädda sängen, men det kan alltid göras senare.

Jag och Milo tog en liten promenad längs med vägen för ett par timmar sen. Nu börjar jag ju bli nojig över ormar i skogen. Pappa har sett ett par stycken, dom färdas tydligen från skogen ner till Bogeviken nu. Promenaden längs vägen gick toppen. Vi gick inte mot gården och mammas håll, utan motsatta hållet. Och han gick så fint, så fint, hela tiden =)  Emma har också berömt honom när hon suttit hundvakt, att han går så fint.

Nu ligger tussen här bredvid på soffan och sover :)

Igår hade jag en riktigt toppendag på jobbet. Varför är det så att man möts av hemska, dåliga nyheter just när man är som mest på topp för? Mannens pappa är dålig igen. Väldigt dålig.. Läkarna har sagt att allt dom kan göra är att ge det ett par dagar.. Han har astma av högsta graden och det ser ut som att kroppen inte orkar längre.. Vi får se vad som händer idag och imorgon, och därefter ev boka en biljett till Albanien för Addy... Tråkigt, hans pappa som jag uppfattade som en så fin människa. Han kunde bara ett eller två ord på engelska, men dom använde han iaf när jag och Addy var nere i höstas.

Tanken på att ens föräldrar en dag inte kommer att finnas längre är helt overklig.. Jag är glad att jag bor nära familjen igen!

Addys mamma gick bort när hon var väldigt ung, Addy var själv bara ett halvår gammal då. Så han minns ju inte henne, på gott och ont..

Det är bara att vänta och se nu, finns inte så mycket mer att göra..


I övrigt så kan man nå mig på mobilen igen. Jag har ett par samtal som jag måste ringa, lovar att höra av mig snart..

Och tydligen så har någon på något vis skickat skräpmail från min email adress. För några månader sen så såg jag att ett mail som jag inte läst, mitt bland dom andra olästa mailen, var öppnat!! Bytte lösen och tänkte att nu är det lugnt. Sen såg jag i förrgår att det hade kommit tillbaka mail som jag skickat till dom adresser jag inte rensat bort i listan som inte längre är aktiva och även ett mail som var skickat till mig, från mig...?? Mannen fick tydligen ett skräpmail av mig igår också.. Antar att flera har fått det. Det var rensat i borttagetkorgen, men när jag skulle skicka ett mail och tryckte på svara knappen, och senaste texten kom upp så såg jag att skräpmailet blivit skickat till den adressen också. Så nu har jag bytt lösen igen. Men ska ta och skaffa mig en helt ny adress snart. Något jag också kunde ha gjort nu istället för att skriva blogg..


Ska iväg och jobba senare. 17-21:12.

Ska se om det är möjligt att gå och se Eclipse någon dag snart. Jag gillar ju mina vampyrer och varulvar! Fast mest gillar jag ju Mannen och Milo <3


Puss och Kram...

Ovido - Quiz & Flashcards