*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg under april 2010

Av Caroline Bilca - 30 april 2010 22:58

Idag firar vi Valborg, något jag inte firat på en massa år. Inget man firade i Grekland, och förra året i Stockholm blev det inte av heller. Minns inte vad jag gjorde förra året faktiskt.. I år har det inte heller blivit så att vi har sett någon eld. Kan inte få fram det rätta intresset för det. Däremot har vi ätit en massa (!) god mat. God sallad med feta ost, bröd och vin till förrätt. Fisk med ugnsbakad skivad potatis och sås till varmrätt, och sedan någon ny chokladkaka jag hittade i frysen på jobbet, med sockrad grädde till efterrätt. Mannen lagade till för och varmrätt. Jag skar upp kakan till efterrätten. Helt rätt och jämnt fördelat köksarbete ;) Otroligt mätt nu. Som jag säkert nämt tidigare, så kan jag bara inte förstå att jag inte är på väg mot övervikt!! Några har väl sagt att det är för att jag är så uppstissad jämt och ständigt.


Jag fick två komplimanger idag, inom loppet av två minuter!! Först fick jag visa leg på bolaget. Känns så bra när man smyger sig sakta men säkert närmre 30. Räknas självklart som en komplimang! När jag sedan går ut från bolaget, går två personer in. Svårt att fastställa kön på dessa två..., men den ena kollar mig från topp till tå och säger "Wow, sexy!". Okeeej, tänker jag. Osminkad men med min röda jacka och klackar på fötterna. Jag kanske inte är så tokig ändå..?


Annars har jag fått en massa paket idag! Kändes nästan som julafton där ett tag. Jag var inne i stan och skulle köpa hundmat. Mobilen ringer, "Jag är snart hemma hos dig med dina varor". Det var DHL som skulle leverera lite smått och gott. Eller, dom större grejerna. Smått och gott fick jag hämta ut i Slite i två paket :P

Milo gillar nya mattan till hallen :)  Den har tuggats på en del (hade räknat med det från början) och nu sover han på den, "Tussen", så söt han är!!  :)

Väldigt nöjd med tv'n. Skönt att slippa den stora klumpen!!


Har också hunnit med att färga håret och umgåtts lite med Lillsyss och mamma. Trodde inte tiden skulle räcka till, men det gjorde den. Stolt rödhårig igen!

Imorgon ska vi till Anette och äta sushi :) Länge sedan nu, och sushi är underbart gott! Milo kommer att få träffa Anette och Olas undulater, katter och marsvin, och pappas hästar. Fullt upp för lillgubben!!


Nej, ska man dricka upp sista vinet kanske?


Go'natt   

Av Caroline Bilca - 27 april 2010 07:35

 

En av Addys tavlor, som pappa beställde, "Tasse" finns självklart med :)


Tidig morgon idag. Mannen har åkt till skolan nu, han fick skippa svenskalektionerna dom två veckorna som jag har jobbat heltid. Men nu är han igång igen. Han ska även träffa snubben som ska öppna den grekiska restaurangen och se om han kan få något besked om när dom kommer att öppna, och när det då alltså finns jobb för honom. Ser även ut som att det kan bli någon tavla såld, det var nästan det första snubben frågade om när Addy ringde honom igår. Några extra tusenlappar hade inte varit helt fel just nu, då jag skickade iväg en beställning för X antal tusenlappar igår. TV'n ska uppgraderas, den här klumpiga saken vi har nu tar bara en hemskt massa stor plats, och lite annat smått och gott till hemmet. Inte för att vi ser så mycket på TV, nån dvd då och då bara. Kan ju se allt på nätet ändå.

Någon som är sugen på tavla så är det bara att höra av sig!!

Nu somnade visst Milo här vid mina fötter.. Lugnt det blev :P

Han är så duktigt. När han behöver ut så går han till dörren. Och om inte det så märker man att han blir lite extra bråkig, om han har en nummer två på gång :P

Pappa är på fastlandet med en av hästarna, kommer inte ihåg om det är Trixie eller Dianne den här gången. Lycka till pappsen!!

Annars funderar jag på tygblommor.. Jag har tre stycken riktiga blommor som jag haft sen vi bodde i Stockholm förra året. Att dom fortfarande lever får jag nog tacka mamma för. Hon tog hand om dom i höstas när vi var i Albanien, och hela tiden vi bodde hemma i år. Men nu bor dom här vid mig och Addy. Och helt ärligt så ser dom inte ut att må så bra. Kanske kan hitta lite extra fina tygblommor istället? I Grekland hade dom gott om den varan, folk hade ju inte riktiga blommor inomhus. Får kolla runt lite. 

Planerna för dagen blir lunchfika på gården och en tur upp i skogen. Har skogsväg precis bredvid huset, så det är klart att vi ska ut när det är så fint väder!!  :)


Puss Och Kram!      

Av Caroline Bilca - 24 april 2010 21:33

     


I väntan på middagen passar jag på att skriva här i bloggen. Luktar gott från köket, kycklingfilé med råstekt potatis och bearnaissås (hoppas det blev rättstavat där). Tur att mannen lagar mat, annars hade vi fått överleva på mackor... Jag och köket är ingen vidare bra kombination..

Idag har vi varit på stranden med Milo och Cia. Åkte upp tillsammans med mamsen. Sen kom Sara med Clara och Nora och fikade vid lekplatsen. Jättemysig dag! Såg lite kallt ut först, men sen började solen skina på rätt bra. Först ville Milo mest hoppa på Cia, det ska ju lekas och busas tyckte han nog :P  Men Cia visade tydligt vart gränsen går och han följde hennes regler rätt bra :)

Vattnet var han nyfiken på, men samtidigt lite läskigt, så medan Cia badade höll sig Milo vid kanten och såg på. Väl hemma somnade lillgubben på soffan. Det är krävande att ha roligt :)

Imorgon ska vi hälsa på hemma på gården. Jag tror minsann att Milo är lite fin i kanten, det där med kobajs gillar han inte.. Lika bra att han får se vart morbror Jörgens "doft" kommer ifrån :P


Puss & Kram   

Av Caroline Bilca - 21 april 2010 20:10

 



 



 

Av Caroline Bilca - 21 april 2010 19:08

Mannen lagar mat och Milo har lagt sig till ro här bredvid med en av hans favoriter, Herr Igelkott (som jag fått av "Lillsyss" för rätt många år sedan). Att jag säger att det är hans favorit, är för att den inte bits sönder, tuggas bara på lätt och bärs runt på :)

Milo somnade vid mina fötter igår, senare vaknade jag av att han kurat ihop sig uppe hos mig    Ja, vi har bestämt att han får sova i sängen.

Drömde så hemskt.. Att jag sålde honom, men ångrade mig, men det gick inte att avskriva köpet hur mycket jag än bönade och bad... Hemskt.. Och i nästa dröm var jag nere på Slite, och glömde Milo där!!  Nej, inga roliga drömmar i nättras. Vaknade till flera gånger och höll om honom lite extra, det är jag mannen och Milo, varken mer eller mindre!!!

Det snöade här idag. Mystiskt vårväder.., det kallas Starurar här på ön. Inte riktigt säker på hur många det sägs ska vara, 7 (?), innan våren är här på riktigt. Kändes lite konstigt att öppna dörren och se det vita täcket på marken och en massa stora flingor falla till marken. I helgen hoppas vi på fint väder, för planerna är att åka upp en liten sväng till stranden, med fika korg :)

Jobbet går bra. Långa dagar, och jag önskar jag hade mer tid hemma. Jättetrevligt folk, och det är ju något av det viktigaste. Nästa vecka jobbar jag bara på onsdag, så det ska bli underbart, en massa Milo-tid   

Nu blir det kycklinggryta och potatis :)

Av Caroline Bilca - 18 april 2010 20:38

Nu tänkte jag hinna med ett litet inlägg igen. Lilla Milo har ju flyttat hem nu, världens finaste lilla valp :)

Både husse och matte är jättestolta!!

Både jag och mamma var lite trötta på resan upp till Luleå. Vet inte varför, men jag kan aldrig sova när något speciellt händer dagen efter. Uppfödaren var nog den bästa man kan köpa valp av. Och vilka härliga hundar han hade!

Nu har Milo bott hos oss i en vecka, ibland kan jag inte tro att det är sant, måste ta en extra titt på honom, och ja, han är på riktigt :) 

Helt utan godis, eller tvång, har han lärt sig både sitt och tass. Stolt man blir :)


Nu blir det pizza. Hela familjen firar Anette (storasyster) ikväll. Men 20 pers känns inte bra att ta med lilla tussen till så här snart, så vi firar Anette nästa helg istället. Pizzan är färdig, dags att avsluta.

Kram på er :)

Av Caroline Bilca - 6 april 2010 21:44

Det kan tyckas att jag borde byta namn på min blogg, att den borde heta något i stil med "Hundfolk som jag". Men det är ju inte tänkt att det alltid enbart kommer att handla om hund här. Just nu råkar det vara det mest aktuella och det jag tycker är viktigast (mitt jobb och min räkningar kan ni skita i, det gör jag, nästan iaf..haha!!)

Jag och mamsen åker till Luleå i helgen. På fredag morgon tar vi båten till Nynäs, sen blir det nattåget från Sthlm till Luleå. En fika/lunch med Jenny under timmarna i huvudstaden, ska bli trevligt.

Vi kommer till Luleå på lördag morgon, och åker då till kenneln, där jag ska välja valp på plats. Dom är alla väldigt lika, både till utseende och personlighet, så uppfödaren tycker att det bästa är att göra valet just i stunden. Tänk att ett litet liv kan bli det absoluta nummer ett i ens liv. Alla pratar bebisar överallt, jag gillar inte bebisar.. (tyvärr, önskar jag gjorde det, men kan inte tvinga fram något som inte finns där..)


Idag har jag bokat alla biljetter, fått godkänt från SAS att ha valpen i kabin, och köpt en massa tillbehör. Det finns så mycket hundleksaker, och jag vill köpa mängder!! Nu var mannen med och tyckte att tre stycken räcker bra till att börja med. Men imorgon blir det stan (Visby) med Katta, som är på ön, då kan jag ju passa på =)

Men det är inte bara Caroline och valp som gäller imorgon. Vi ska kolla på blommor till Kattas bröllop. Upp tidigt imorgon, bäst att vänja sig vid att gå upp vid sju framöver. Mammas badrum har fått sina sista detaljer färdiga efter renoveringen, så nu är det supermysigt! Tänker gå och lägga mig i badet det första jag gör imorgon, med lite dov belysning. Gud, jag kommer ju att somna!


Go'natt på er alla :)

Av Caroline Bilca - 4 april 2010 20:44

Njae, inte direkt så min mobil låter när det ringer..

Sitter här med en aquatini i handen och väntar, och väntar, på att mobilen ska ringa. Ja precis, det handlar om valp :)  Tänk att man nästan får ett nervöst sammanbrott bara av att vänta. Nästan som om man väntade på att "Han" ska ringa.. Jag väntar ju faktiskt på att "Han" ska ringa, men bara för att få veta om det blir valp eller ej :P  Ingenting är viktigare just nu.. Tänkte att jag skriver här så länge.

Påsken har kommit och gått.. Inte har jag firat heller. Skulle äta påskmiddag igår, men blev lite magsjuk.. Har börjat flytta ut till lilla huset. Tänk att det faktiskt går att göra rätt fint där :)

Sen är ju tanken inte att vi ska bo där för evigt, utan vi hoppas inom snar framtid kunna köpa min brors hus, som ligger precis bredvid.

Om det inte blir valp, så åker jag till Sthlm torsdag till lördag. Kul att träffa tjejerna innan jobbet drar igång :)

Kort ikväll, hjärnan snurrar inte på som vanligt. Väldigt enformigt där uppe just nu :P

Puss & Kram

Ovido - Quiz & Flashcards