*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

En helt vanlig lördag..

Av Caroline Bilca - 3 mars 2012 22:14

Idag vaknade jag... klockan sex..., som ju faktiskt är sovmorgon mot vardagarna.. Men tvingade mig att stanna kvar i sängen till halv nio, eller vad det kan ha varit.. Tog en tvåtimmars prom i skogen med Milo. Vi gick genom skogen, över åkrarna och till kohagen längst upp. Hittade den platsen i höstas, riktigt mysigt där, på något vis :) Tog en tur in vid gruslagret på hemvägen, och Milo fick tokfnatt ;P Han sprang som en vilde upp och ner för högarna med sand och grus. (Vi tar oss friheten och har gruslagret som lekplats, det är säkert ok..?). Så gick det så fort nerför att tassarna inte hann med och han hamnade på mage i en vattenpöl. Såg så lustigt ut, man kunde inte göra annat än att skratta!! =D  Det behövde jag! Så tack för den Milo =)

Men, ska inte säga för mycket, nästa gång är det jag som springer med honom i sandhögarna (ja, det händer att jag gör det också....) och landar med ansiktet i nån härlig pöl... Skrattar bäst som skrattar sist... ;P

Lillasyster kom ut en sväng idag. Så gick till gården och agerade engelskalärare. Ett försök till det iaf, för huvudet kändes som en enda stor svamp. (Den senaste veckan har varit minst sagt omtumlande...)

Hem igen. Fixade med dagens bilder. Tror inte att någon har missat att jag älskar att fotografera. I 30-årspresent är det en fin systemkamera som står på önskelistan =) Måste väl ta tag i det där med att boka stugor och bastu och så snart, tiden går ju skrämmande fort...!!

Vilade som sagt en stund framför datorn. Sen for jag ut på cykeltur med lillkillen i en timme. Så fick han springa av sig lite. Skönt att kunna cykla igen, även jag önskar att jag fått min vinter först. Men, man kan inte få allt man vill ha... Vi tar igen det nästa vinter, för då ska det bli massor av snö och kallt!

Väl hemma insåg jag att det var nog dags att äta något. Min kropp sa att 3 små mackor på hela dagen definitivt inte var tillräckligt. Så det har blivit lite mat. Sen har jag filmkväll också, med vin och choklad. Riktiga tjejfilmer är kvällens val. Såg A lot like love, bröt av med lite mello (fråga mig inte varför, det är ju en så himla bra kvalité på musiken..hmm!!) och nu ser jag Something borrowed, men sidan behövde laddas ytterligare, så passar på att skriva av mig lite så länge. Gillar sista filmen. Tror det är enda filmen jag sett där fel kan vara rätt...

Hur som.. Är det fint väder imorgon får det bli en prom till havet, och hade jag bara sett till att handla lite mer att fylla kylskåpet med så hade det varit trevligt med lite fika där också.


Nu ska jag försöka se klart min film...


Go'natt kramar...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards