*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg under juli 2011

Av Caroline Bilca - 4 juli 2011 20:46

Har inte varit inne och lyssnat på Almedalsveckan och dagens tal, men läste lite på nätet om vad som har sagts. Hoppas då verkligen inte att pensionsåldern ska höjas.. Ett, det finns unga som VILL jobba men som inte får jobb.. Två, ser bara till mina egna föräldrar, pappa som slitit hela livet på bondgård, sen han var en liten pojke, och dessutom nyligen haft en stroke, han förtjänar att få gå i pension i september! Mamma, som är trött i kroppen efter jobb med barn (dagmamma och dagis) i alla år. Hemska tanke att säga till henne att sorry men du får fortsätta släpa på ungar till du är 70. Folk hinner knappt gå i pension innan dom drabbas av cancer och diverse skit. Låt folk få njuta lite av livet medan dom ännu har ork i kropp och sinne, det kan väl alla få vara värda!!

Det finns säkert många som inte håller med mig, men livet är mer än att bara jobba!! Vissa har yrken som sliter mer på kroppen, och även vi blir äldre så sliter det ju inte mindre på kroppen för det...??? Ser mig själv när jag är 70 och släpar mjölkbackar i mejeriet.... Eh nej...

Nu är ju hela min familj moderater, (hoppas att några av dem får sig en tankeställare....) Själv är jag miljöpartist. Jag håller inte med i allt dom säger, men i det stora hela tycker jag att dom har sundast värderingar. Och i helvete att jag skulle rösta på ett parti som lockar med skattesänkningar hit och dit. Jag är inte en självisk, snål jävel som faller för några extra kronor då andra blir lidande..


Nog om det nu. Jag blev visst lite arg...


Har varit sjuk och jobbat en massa sen sist. Imorgon ska jag få lära mig en massa i datorn. Jättekul att få lära sig nytt, men gud, det är ju en hel värld i datorn!! Och inte kommer man ihåg saker, eller lär sig lika lätt som för 10 år sen heller... Roligt med mer ansvar, men man blir trött också.. Ska gå på dom här tiderna iaf en bit in i höst, sen vet jag inte riktigt vad som händer. Men tvivlar inte på att jag har fortsatt jobb.


Idag slutade jag vid tre. Så fort hem till Milo. Vi tog en promenad upp till havet. Tog den lite kortare sträckare då det ännu var väldigt varmt. En kille var där med sin pudel som svalkade av sig i havet. Så nu har väl Milo då ytterligare en flickvän till samlingen. Han verkar gilla äldre tjejer ;P

Sen blev det fika hos mamsen :)

Fast Milo vill ha vinter (matte också). Börjar fundera på att snart (!!!!) är det dags att börja kolla på ny sele till Milo. Och ut med sparken =) Tiden går fort! Hinner ändå inte njuta av sommaren. Ångrar att jag inte tog någon semester...... Nästa år kanske...


Nu ska här snart bli lite mat. Sen är det sängen för mig!


Puss & Kram...

Ovido - Quiz & Flashcards