*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg under februari 2012

Av Caroline Bilca - 29 februari 2012 16:41

Länge sen jag skrev i bloggen senast, men vi gör ett försök igen!

Jag har varit inne i stan på utbildning i två dagar. Mycket nytt att lära mig, som om jag inte redan har mycket nytt att ta in redan!! Men det ska nog gå bra, tänker positivt, som oftast! Men ovant att sitta still framför en dator i så många timmar. Man blir både trött, i huvudet, samtidigt som kroppen är pigg och man vill röra på sig! Jobbig kombination, men andra hållet är snarare värre, när man efter att ha sprungit hela dagen och är trött ändå lyckas ha ett huvud som snurrar av tankar och funderingar, händer mig allt för ofta....

Mycket på jobbet just nu, så fick mig en välbehövlig utgång i lördags. Jag, lillasyster och en av hennes kompisar käkade mat på Munken först. Underbar mat! Lamm blev det för mig, sällan man äter det, men gott är det! Det lammet, och det jag åt på en restaurang i Auckland, Nya Zealand, är klart de bästa lamm jag ätit! Fick i mig lite vin, sen ett par drinkar och såklart tequilashots (men hann som tur är bara med två, det fanns en tid när det brukade bli en sådär tio....(Kos)...).

Hade en jättetrevlig kväll. Men den tog slut alldeles för fort.. Ibland går tiden för fort...

Men imorgon ska jag allt jobba järnet! Efter att ha suttit still så ska jag minsann städa hela lagret och svettas, och ordning på allt! Jag ska cykla till och från jobbet (cykelsäsong igen!) och sen får det nog bli en tur till havet med lillgossen därefter. Det är bra att röra på sig! Annars får man varken choklad eller vin, och det går ju inte för sig!! ;P

Och vad gäller allt planerande, så har jag helt enkelt bestämt mig för att skita i allt vad planerande heter, och bara ta saker som det kommer från och med nu. Förut har jag planerat en massa, jag är ju sån, kan inte hjälpa det :P, men ingenting verkar bli som planerat eller efter vad jag vill nu för tiden, så det bästa är nog att bara flyta på i vad som händer i livet. Tror det är bästa sättet att tackla denna "tjugotio-kris" ;P


Milo har visst börjat prata, haha, han får en alltid på så bra humör!! Vad skulle jag göra utan min Milo???!! Undrar ibland om han verkligen är en hund??? Han vill ha mattes uppmärksamhet nu, leka "hämta åsnan" kanske, då blir han glad. Men han får allt finna sig i lite kramar med matten sin också =)


Så, nu får vi väl se när det kan tänkas bli dags att skriva nästa gång... Antingen helgen...., eller om ett halvår..


Åh, och helgen vecka tio blir det Stockholm!!!! =) Tror att jag ska kunna smita iväg tidigt och ta 16-båten upp på fredagen. Kan va skönt att åka härifrån ett par dagar faktiskt, hälsa på mina gamla jobbarkompisar =)


Kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards