*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg under juni 2012

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett par gånger om dagen. Men, det riktigt positiva är ju att semestern närmar sig med stormfart, wohooo!!! =) Nu räknar vi inte dagar längre, utan arbetstimmar. 48 h, plus några timmars övertid, sen så är jag ledig i hela tre veckor. Senast jag hade semester på sommaren var när jag sa upp mig från jobbet ett år i Grekland (hade en chef som var en av dom absolut värsta människor som jag träffat - hemsk människa!) och åkte till Sverige i, minns inte, men säkert två månader. Han tiggde och bad att jag skulle komma tillbaka. Men varför skulle jag det när jag hade det bra på semester hemma i Sverige?? Sen jobbade jag där säsongen därefter ändå, men var tvungen att lyssna på hans prat i timmar om dagen och lådsas vara hans bästa vän och hålla med om allt han sa.. Men jag ville ju jobba just på den platsen, så det var bara att bita ihop. Tur man slipper sånt nu, har ju en bra chef nu :)

Hur som...

Kom hem från jobbet, tänker på låten "working 9 to 5", tänk att det finns dom som jobbar så korta dagar???!! Blev 6-5 för mig idag. Hade tänkt gå på en promenad i solen med Milo-pilo, men då var visst Milo och husse ute... Så bestämde mig för en lugn stund i soffan. Det kan också behövas ibland. Speciellt dom senaste dagarna! ;P Men har svårt att bara sitta tillbaka och se på tv, så det här blir ett säkert alldeles för långt blogginlägg istället!

På semestern funderar jag på en tripp till Stockholm. Hälsa på några vänner, och besöka Skansen. Ja, ingen har väl missat att jag blev grymt besviken, på alla sätt, av vad som hände på Kolmården. Jag skulle ju dit och hälsa på vagarna i september!! Och att åka till Norge och hälsa på vargarna där, för där är det iaf ännu tillåtet, blir svårt att få ihop i år - hur mycket jag än vill... Så jag får väl nöja mig med att gå till Skansen och spana på vargarna där..

Jag ska sola, mysa och spendera mycket tid med världens finaste vovve =) Ska ta med tjejtjusaren till stranden och se om han "vågar" bada. Ingen hit det där med vatten inte :P

Så blir det en vecka till Cypern med mamma.

Sent ikväll kommer Maria, min gamla bästis när vi var små, och hennes Dobberman/flatcoated, Babbsan, till ön! Milo är tokkär i Babbsan. En tjej som håller hans tempo, det gillar Milo :) Så imorgon blir det en tur med de två.

Och på lördag blir det bio, blev här precis bestämt. Se, hon har ett liv också!! ;P

Men nu ska här bli lite mat, sen ska jag nog krypa ner tidigt i sängen, den ser lockande ut...!


Snart är det helg igen =)

Puss och kram på er alla!!




Ovido - Quiz & Flashcards