*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg under maj 2011

Av Caroline Bilca - 25 maj 2011 22:17

Så var tre långa och intensiva arbetsdagar över och fyra lediga dagar väntar, härligt! Har bara planerat några få saker som jag ska göra. Roliga saker som långtur till havet och förhoppningsvis även en dag till Visby med Milo. Hoppas på sällskap, för jag behöver köpa ett par nya jeans, och Milo får ju inte följa med in i butiker, även jag drömde en natt att han faktiskt var med när jag skulle köpa kläder ;P  
Så ska jag fixa mannens och mammas hår, bada Milo. Lite tråkiga måsten som att städa och tvätta. Sen är det tänkt att jag ska ägna lite tid åt mig också. Börjar med lite skönhetssömn, tänker då INTE (!) gå upp kvart i sex på morgonen när jag är ledig (men skönt att jag lyckats ställa dygnet till rätta. Tycker att nio är lagom tid att gå upp när man är ledig), fixa naglarna, ansiktsmask och lite sådant ska jag också göra. Blir dock lite rastlös när jag gör ansiktsmask, att femton minuter kan vara så långa och så tråkiga...
Arbetsuppgifterna på jobbet har iaf varit mycket roligare den här månaden när jag börjat tidigt och varit mest på golvet, bara kört några kortare pass i kassan. Tiden går verkligen fort när man har mycket att göra!

Det blev en första plats för Trixie (Trixie Hornline) igår :) Grattis Pappa!! Och Dianne Goj kvalade felfritt. Pratade med pappsen och tydligen hade Trixie startat med 40 meters tillägg, och sedan för att ta sig fram i ledning låg hon i tredje spår, vilket ger ännu fler extra meter vid kurvorna. "Dödens spår..." Men Trixie hade fortfarande krafter kvar när hon gick över mållinjen. En bra början på travsäsongen :)

Läste precis om Grekland och deras ekonomi. Tror att en bra början skulle vara att se över alla säsongsarbetare. Det är en stor del av befolkningen.. Jag vet ju hur det fungerar där nere, eller hur det INTE fungerar. Jag, t.ex, jobbade sju dagar i veckan, nio timmar om dagen i sex månader. Men...! På mina papper stog det att jag jobbade fyra timmar om dagen, fem dagar i veckan. Alla gjorde så. Inte mitt val, utan cheferna, och snubben på Kos som hade hand om alla papper var ju med på fusket också. Tillräckligt med timmar för att man skulle få ut något som liknar en A-kassa i Grekland för säsongssanställda. Men det blir ju inte lika kostsamt vad gäller skatter och övrigt för anställda och arbetsgivare. Så alla tjänade på pappret väldigt lite och betalade ingen skatt... En eller två gånger om året var dom runt och kollade restauranger, barer och kiosker, men det spridde sig ju snabbt när dom kom till ön, så då kunde man få en extra ledig timme när dom närmade sig ens arbetsplats.
Jag är visst lite anti Grekland. Nåja, hatkärlek är vad jag har till det landet.. Men i september blir det Cypern, en bättre kopia av Grekland ;)

Nu blir det säsongsavslutning av Grey's. Nätet har strulat senaste dagarna, men nu hoppas jag att det ska fungera ordentligt. Sen ska jag kramas med lillkillen och sova minst åtta timmar i natt :)

Puss och Kram :)

Av Caroline Bilca - 17 maj 2011 19:27

Så får det bli ett litet blogginlägg idag..

Kan också bli ett väldigt lång inlägg nu när jag inte skrivit på ett tag!!

Ändå rätt många som hittat till min blogg genom att ha googlat på mitt namn. Alltid roligt med läsare, men man undrar ju vilka det är som har sökt rätt på bloggen...

Har en söt Milo som myser vid mina fötter just nu  


Så, vad har hänt sen sist...

Det blev ingen resa till Stockholm eller norrut.. Tråkigt nog... Men jag hade iaf besök av Jonna och Jacky en helg, då storstädade jag flera dagar innan!! (Det skulle jag behöva göra igen, så är det när man bor litet :P) Det blev mat, dricka och besök på glassbaren i Visby hamn. Tur att mina vänner i Sthlm inte glömmer bort mig, även då jag emellanåt kan vara lite dålig på att höra av mig.. Det är jag glad för =) Får se om det finns någon möjlighet att komma upp en dag i sommar!

Men i sommar blir det fullt upp. Fick frågan från nya chefen om jag kan ta alla beställningar under tre veckor i sommar. Jag gillar ju att beställa, så det ska bli roligt. Hoppas bara att jag lyckas hålla alla hyllor fulla och inte råkar beställa dubbelt av allt eller något sånt tokigt ;P

Har jobbat långa dagar måndag, tisdag, onsdag den här månaden. Jag är INTE van att gå upp klockan kvart i sex på morgonen och jobba fram till fem. Men det börjar kännas lättare att vakna på morgonen iaf, men fy så tråkigt att gå och lägga sig tidigt.. Skulle inte vilja jobba dessa pass måndag till fredag, måndag till onsdag räcker bra, om man ska hinna med sig själv om dagarna, och viktigast av allt så vill jag ju ge Milo allt han behöver och blir glad av, och det blir matte också glad av =)

Lääääängtar till vinter och snö, med en bra is på viken så man kan ta ut sparken igen och Milo kan få dra lite. Snart så, om sex månader kan man börja hoppas på lite snö igen, Jiiippiiii =)

Har funderat på resor också. Råkade för några dagar sedan se en bild på en tjej i en pool, och fick så starka känlor av att jag måste åka tillbaka till Cypern efter sommaren. I september får det bli. Ska åka med mamsen och Anette som redan bokat sin resa till Cypern. Fick svar från hotellet, 12 euro per natt i extrabädd. Billigt och bra det. Så en sistaminuten biljett på det. Reser iväg på min födelsedag den 16:e :)

Så ville då mannen att vi skulle åka någonstans först, och eftersom det är jobb hela sommaren så får det bli första veckan i september. Emma-Pemma ska bo hos Milo då :) Frågan är bara; Bo på Tofinis som är ett bra och trevligt hotell med havsutsikt, eller bo på ett lite finare hotell som kostar lite mera??? Hittade ett riktigt fint med bra läge. Kan ju vara kul med lite lyx, i kontrast till livet i gummistövlar ;P Jag är ju en sån som gillar lite av varje i livet, och högklackat och fina små klänningar är även det en favorit! Och att ligga på stranden eller vid poolen och dricka drinkar är inte helt fel det heller. Fast jag gillar inte alls att åka ifrån Milo. Älskar min Milo över allt och alla andra i hela världen!! Och jag skulle egentligen vara lika glad om jag bara var ledig här hemma och hittade på en massa skoj med Milo :)


Har tyvärr tagit del av tråkiga nyheter som drabbat en bra människa, många kramar till dig... Man ska aldrig behöva ta farväl av sitt barn.. Det är bara så fel... Många, många styrkekramar... Har ytterligare en vän som går igenom något liknande och jag förstår inte att hemska saker bara ska drabbar bra människor. Det är inte rättvist! Tänker på er båda...


Själv har jag inga egna barn och vill ej eller ha. Men som jag säkert sagt tidigare så älskar jag Milo som om han vore mitt barn. Tyvärr så vet man ju redan innan man skaffar hund att dom tyvärr inte lever lika länge som oss. När jag först sa till pappa att jag bestämt mig för att skaffa hund sa han "tänk på att det kommer en tråkig dag". Och den tanken finns ju där då och då.. Jag kan inte föreställa mig ett liv utan Milo, den dagen måste andra vara starka för mig. Milo är en del av mig som jag inte förstår hur jag någonsin skulle fungera utan... Men förhoppningsvis har vi iaf många härliga år kvar tillsammans, han är ju bara 15 månader... Gosse pojken  


Nu blir det lite tv. Milo sussar fortfarande vid mina fötter...

Måste vila så jag har energi för ytterligare en intensiv dag imorgon. Kanske ska ta mig en bit choklad också. Så mycket som jag rör mig nu så kan jag välja mellan att äta lite extra choklad, eller skippa chokladen och vara riktigt fit i sommar ;P (Men idag, precis som igår, väljer jag en extra bit choklad ;P)


Kram...




Av Caroline Bilca - 1 maj 2011 12:47

Det blåser kallt ute idag.. Var ute en liten sväng med Milo, men bestämde mig för en stor kopp te att värma mig med innan det blir en längre tur. Hoppas att solen hinner komma fram och då ta en cykeltur upp till stranden. Fast tror det förblir mulet och kallt idag faktiskt....
Har spenderat helgen på ön, saker blir inte alltid som man har tänkt sig... Jonna och Jacky kommer iaf och hälsar på nästa helg. Ser fram emot det :) Då ska jag lufta mina högsta klackar tillsammans med någon fin liten klänning =)


Åt middag med delar av familjen igår, och min fd chef från Sthlm (som råkar vara min brors kompis) var på ön och gjorde oss sällskap. Han var min idol när jag var liten, kommer ihåg att jag brukade få hänga i hans arm och gå på hans fötter och så :P Inget jag gör nu längre :P
Har inte sett någon eld. Mamsen var dock under påskfirandet nära att bränna ner sitt hus (hon värmde soppa....lite för länge...), så det hade ju kunnat bli en stor brasa då! Hon och Cia var ute i trädgården och när hon först såg all rök trodde hon att det var grannen som eldade!! Kan säga att det luktade hemskt när jag kom dit en stunde efteråt!!
Jag har inte firat Valborg på så många år. Men nästa år får jag väl se till att se en brasa! Vi grillade iaf kött, och mamma hade gjort supergod potatisgratäng med rotsaker.

Har i övrigt haft en mindre bra vecka... Ibland önskar jag att jag var fjorton år igen. Precis som Milo brukade jag sitta i mitt fönster (sådan matte, sådan hund)! Lyssnade på musik, skrev och dagdrömde.. Nu måste man göra en massa val, och kloka val ska det också vara när man närmar sig trettio... Hmm... Får fundera på det. (Saken är att det är ju faktiskt en hel del sanning i det också, från min sida iaf...)

Nu ska jag ut med Milo pojken. Solen skiner, även jag hör att det blåser fortfarande, kallt..... Har t.o.m tagit på elementen här hemma idag!! Imorgon måste jag upp innan klockan fem, ska vara på jobbet klockan sex och inventera. Jippi..... Egentligen har jag inget emot själva inventeringen, det kan vara riktigt trevligt att gå runt och räkna alla varor (lite tokig är jag nog!), det är själva tiden jag inte gillar. Att räkna när man knappt är vaken kan vara lite knepigt... Varför inte göra det efter stängning istället?? Borde vara ob-tillägg mellan klockan 6-8 på morgonen också....!! 100% !!!

Kommer nog inte skriva i bloggen på ett tag nu. Finns som vanligt att nå på Facebook, hotmail och mobilen :) Sommaren närmar sig, och då blir det mer jobb. Pratade med nya chefen och sa att jag inte vill jobba mer än 30 timmar i veckan. Att cykla till och från jobbet, springa en massa på jobbet, och hitta på en massa roligt med Milo räcker nog bra för mig. Tar ingen semester heller. Jag får ju mindre jobb under vintern, när jag helst av allt vill vara ledig. Så efter sommaren har jag en massa semesterersättning att plocka ut. Perfekt! Men nästa sommar kanske man ska lyxa med två veckors ledigt :)


Trevlig vår och sommar på er alla!!

Kram...

Ovido - Quiz & Flashcards