*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 29 juli 2010

Vissa folk är ju idioter...

Av Caroline Bilca - 29 juli 2010 12:17

Jag och Milo var ute på åkern en sväng nu precis. Han älskar att fa släppa loss och det är så härligt att se på honom när han sätter av i full fart :)

Milo har aldrig sprungit över till grannen, utan brukar stå på lite avstånd och titta på dom när dom är ute i trädgården. Samma sak idag, men då stod hela familjen där och tittade på honom och pratade till honom. Klart Milo tycker att, "Kompisar vad roligt", och tog ett skutt över diket. Jätteroligt tyckte alla, och barnen busade med honom. Men Milo varken hoppade eller bet eller var otrevlig på något vis, bara glad som en valp är när någon vill leka med honom. Och bara helt plötsligt säger gubbjäveln, "Ta bort hunden härifrån", riktigt otrevligt... Från att ha varit med på noterna, bara för att ett av barnen på en sekund fick för sig att Milo var lite läskig (fast han inte gjorde något!!!). Frun, sambon eller vad hon nu är tyckte iaf att Milo var jättefin och verkade förstå att busar man upp en valp så är det klart att han blir glad och vill leka. Nej, idiotgubbar och ungar har jag inte mycket för. Båda två har ju en obefintlig hjärnkapacitet.

Tror dom bara bor där över sommaren iaf, så snart är dom väck!! Så länge får vi hitta en annan åker att leka på. Mark har vi iaf så det räcker till och blir över. Nu får grannarna ändå kossor ute på åkern, hoppas dom ogillar sina nya grannar lika mycket som jag hoppas!! Skadeglädje :P

Mannen är hemma från Albanien nu. Tuff resa för honom... Jag och Milo har mestadels bott hos mamma och Cia den veckan. Riktigt trevligt, aldrig fel att bo hos mamma emellanåt :)

Kattas bröllop närmar sig med stormfart. Ska bli så roligt!! Jag ska testa min tärnklänning idag :) Och imorgon har vi pratat om att åka in till Visby och kolla på lite dekoration till festlokalen. Sånt som jag älskar! På mitt bröllop förra året så pyntade jag hela festlokalen själv. Ingen annan fick röra!

Vi hade möhippa i lördags. Då när det regnade mer än det någonsin regnat, eller väldigt nära iaf! Vi lyckades ändå ta oss ut i skogen på Fjordingar. Vi var genomblöta när vi kom tillbaka. Fast det var vi redan efter ett par minuter. När jag hoppade av lilla Bianca och rätade ut benet så nästintill forsade det ut vatten från byxorna!!! Det blev ju ingen picknick på stranden, men vi fick tag på ett mysigt växthus hos Therese mamma, med värmefläkt. Efter det är jag helt inställd på ett växthus. Dock tar jag inget ansvar för växterna, men det var sååå mysigt att sitta där. Husmorstest som Katta klarade alldeles utmärk, själv hade jag blivit underkänd :/ ... Vidare till stan med fyrarätters som var så underbart gott att jag skulle kunna drömma om denna mat varje natt för resten av mitt liv!! Måste få recept som jag kan ge till mannen, så han kan laga maten till oss :) Mer frågesport... Utgång. Taxi ner till Black Sheep Arms. Sedan vidare till Munkkällaren där vi tack vare Therese lyckades få våra namn på gästlistan. Jäklar vad dom höjer inträdet under sommaren!! Fast det slapp vi ju :)

Funderar på att anmäla Milo till en inofficiell utställning i oktober. Tycker dom är lite dåliga på uppdatering på Gotlands kennelklubbs hemsida. Är det som i våras så ska det även vara en liten kurs i utställning innan. Sen får jag känna av Milo, om han kommit in i en jag lyssnar inte alls på dig ålder utan gör vad jag vill... Eller om han kan tänkas springa lika fint som han gör nu när jag ber honom :)

Men lite planer på det iaf.

Nej, nu dyker nog Katta upp här snart, lika bra att avsluta. Länge sen jag skrev sist, men det blir bättring nu!


Puss och Kram!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards