*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 10 december 2010

Av Caroline Bilca - 10 december 2010 22:14

Har kommit hem fran jobbet och fatt lite mat i mig. Inget vin den har helgen. Har knappt fatt i mig ett helt glas dom senaste ganger man kopt sig en flaska, sa lika bra att hoppa helgvinet for den har gangen..

Ska val se vem som vinner idol. Har faktiskt foljt med hela sasongen, men jobbade ju ikvall, sa jag far se det som ar kvar att se. Jag hejjade ju saklart pa Olle, man maste stodja andra gotlanningar nar dom faktiskt upptrader ok i rutan :)

Sa det gor val sak samma vem som vinner nu nar han ar ute ur leken. Och alla tidningar idag som skrev om det nya paret (Jay och Minnah) och alla som tyckte att dom var typ idioter som gatt och blivit kara i varandra. Visst, nagon kom i klam, men sa ar det med karlek. Satsa, forlora, vinna. Ibland gar det inte till pa ratt satt, visst. Men vem vet vad som hander bakom stangda dorrar.. Blir arg nar folk dommer utan att veta. Kanske for att jag sjalv vet att det inte alltid ar sa latt och har varit i liknande situationer (bortsett fran kameror och nyfikna journalister da, som tur ar :P)

Har en ledig helg framfor mig. Har lovat Milo en heldag ute tillsammans imorgon, mysigt. Hoppas vadergudarna ar pa min sida, nagon sa nat om regn :(

Mannen jobbar imorgon, sa det blir lite egentid ocksa. Ska ocksa forsoka hinna ut till min bror och baka pepparkakor med Sara, Clara och Nora. Och borde val snart borja tanka pa att gora knack, for det ar jag bast pa!! Nagot jag gor bra framfor spisen iaf :P

Ska tillagga att jag inte ar den som passar pepparkakorna nar dom ar i ugnen..

Tur att det ar 2010 och jag inte "maste" kunna sant som matlagning. Sen hemkunskapen i skolan har jag varit den som dukat bordet och skurit sallad. Egentligen kan det ju vara ratt trevligt att laga mat tillsammans, men det blir liksom inte att jag gor det bara.. Och nar jag val star dar och ska laga mat tillsammans med nagon ar jag sa radd att jag ska gora pannkaka av allting (om jag ens kunde det, vilket jag enligt pappa inte kan...hmmm...) att jag fragar hur jag ska gora in i minsta detalj, hur sma bitar ska det vara och sa.. Bara jobbigt, lika bra att placera mig i soffan med ett glas vin med en gang :P

Nu far det bli en liten bit choklad och en kopp te och se pa Grey's Anatomy. Nytt avsnitt ute pa natet nu :)


Kram pa er :)



Ovido - Quiz & Flashcards