*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Caroline Bilca - 2 augusti 2010 21:54

Tänk om man skulle bara ta det lugnt en dag och ligga i soffan, se på TV och äta en massa choklad.. Låter härligt efter dom senaste dagarna. Men jag vet hur rastlös jag blir av det, och på dåligt humör blir jag också om jag inte gör något. Fast choklad mår man ju iofs alltid bra av ;)

Jag jobbade bort hela helgen. 11-21:12 i lördags, och 9:30-21:12 i söndags. Gissa om jag kände mig aningen mindre klar i skallen när jag stängde dörren till jobbet igårkväll!!

Som jag fick springa! Till kassan och hjälpa till när det var kö, till kassan och hjälpa till när problem skulle lösas, till kassan när sommarjobbaren skulle på toa och rökpauser. Mala köttfärs (vidrigt), fronta, grilla kyckling, fylla på mejeriet, städa peronalutrymmena, städa brödskåpet, diska köttkvarnen, diska plåtar .... Och vara glad och trevlig mot kunderna. Vilken dag alltså!

Idag har jag varit ledig. Började dagen bra med en promenad till mamma tillsammans med Milo. Mannen var iväg och jobbade några timmar.

Katta kom förbi för att testa tärnklänningen på mig nu när den nästan är färdig. Hennes mamma syr dom och jäklar vad bra det blir!! Tänk om man kunde anlita henne för att sy en massa fina klänningar. Själv kan jag inte ens trä en symaskin. Jag hade träslöjd i skolan (och höll på att få VG fast jag bara gick dit och tog min närvaro och sen lämnade lokalen. Läraren hade väl ingen vidare koll kan man säga.. :P ).

Hemma igen så var det dags att möblera om. Vi hade tvrummet nere när Milo var liten, för att underlätta allt springande ut och in. Sen har det inte blivit av att vi flyttat upp, förrän nu när vi köpte ny garderob som måste stå nere, pga snedtak på övervåningen. Fem timmar tog det att bli färdiga med allt. Möbler upp och nerför trappan, och alla saker och smågrejer på sin plats. Svettigt värre, men det var det värt, blev superbra =)  Kändes mycket luftigare när förra tvrummet blev matrum och garderoben fick stå där också. Och tvrummet är mycket mysigare med snedtak :)

Milo verkar trivas också. Han ligger i sängen nu och sover/tittar på oss, medan vi sitter i soffan i andra delen av rummet och ser på tv :)

Lite undrade han nog vad vi sysslade med, vände upp och ner på lyan ju..


Imorgon jobbar jag 11-17. Sen är jag ledig en dag igen. Så skönt att juli månad äntligen är över, nu får jag tillbaka mitt liv igen och jag och Milo ska ha en massa skoj och träna massor. Underbart!

Ja, och om tre veckor är jag och mamsen på Cypern, skulle säga att exakt vid den här tiden om tre veckor så sitter vi där med nån god drink efter middagen, efter att ha legat på stranden hela dagen... :)  Vem kunde vara mer värd det än jag just nu???!!

Helt otroligt att man gått och blivit så svensk igen, att en semestervecka vid Medelhavet inte kunde vara mer lockande :P


Go'natt på er :)

Ovido - Quiz & Flashcards