*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 1 september 2010

Av Caroline Bilca - 1 september 2010 18:02

Hemma efter en härlig vecka i Ayia Napa på Cypern. Varmt är nog det minsta man kan säga att det varit. Över 35 grader varje dag! Det var ju inte så att man kunde ligga och pressa i solen direkt. Men jag klagar inte, har ju levt i denna värme, och en drink i skuggan kan vara nog så underbart. Speciellt nu när man är hemma igen och vet att man får vänta ett tag på nästa gång man blir serverad en drink vid poolbaren... Hade gärna stannat lite längre. Önskade att jag skulle bli ordentligt förkyld (en vanlig reaktion när man ställer sig framför airconditionern när man kommer utifrån varm och svettig... Eller kanske matförgiftning, då kan man väl ändå inte sätta sig på flyget hem...:P).

Men jag vet ju hur det fungerar att leva där nere. Jobba 7 dagar i veckan, långa dagar. Så man hinner aldrig med att göra allt det man vill. Dessutom tror jag inte att Milo skulle trivas så bra.. En av snubbarna på hotellet kände nån som hade två huskys. Dom hade det jättejobbigt i värmen.. Jepp, jag har pratat om Milo med servitörer och taxi chafförer. Får jag inte vara med min lilla tuss, då pratar jag minsann om honom :)

Cypern är så mycket bättre än Grekland. Högre standard på det mesta. Inga myggor (måste bero på värmen som var..), fräschare hotellrum och restauranger. Trevligare folk. Slapp allt detta "pssst, psssst" från allt och alla av manligt kön. Fick några trevliga komplimanger istället :)

Nu är jag hemma sen ett par dagar. Lite brunare än innan. Faktiskt otroligt glad för den färg jag fått. För att vara jag så är det mycket på en vecka! :)

Kunde väl skriva hur mycket som helst, men orkar inte just nu, så det här får bli allt. Rekomenderar iaf Cypern om man ska åka till Medelhavet :)


Kramar på er :)

Ovido - Quiz & Flashcards