*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 30 april 2010

Valborg

Av Caroline Bilca - 30 april 2010 22:58

Idag firar vi Valborg, något jag inte firat på en massa år. Inget man firade i Grekland, och förra året i Stockholm blev det inte av heller. Minns inte vad jag gjorde förra året faktiskt.. I år har det inte heller blivit så att vi har sett någon eld. Kan inte få fram det rätta intresset för det. Däremot har vi ätit en massa (!) god mat. God sallad med feta ost, bröd och vin till förrätt. Fisk med ugnsbakad skivad potatis och sås till varmrätt, och sedan någon ny chokladkaka jag hittade i frysen på jobbet, med sockrad grädde till efterrätt. Mannen lagade till för och varmrätt. Jag skar upp kakan till efterrätten. Helt rätt och jämnt fördelat köksarbete ;) Otroligt mätt nu. Som jag säkert nämt tidigare, så kan jag bara inte förstå att jag inte är på väg mot övervikt!! Några har väl sagt att det är för att jag är så uppstissad jämt och ständigt.


Jag fick två komplimanger idag, inom loppet av två minuter!! Först fick jag visa leg på bolaget. Känns så bra när man smyger sig sakta men säkert närmre 30. Räknas självklart som en komplimang! När jag sedan går ut från bolaget, går två personer in. Svårt att fastställa kön på dessa två..., men den ena kollar mig från topp till tå och säger "Wow, sexy!". Okeeej, tänker jag. Osminkad men med min röda jacka och klackar på fötterna. Jag kanske inte är så tokig ändå..?


Annars har jag fått en massa paket idag! Kändes nästan som julafton där ett tag. Jag var inne i stan och skulle köpa hundmat. Mobilen ringer, "Jag är snart hemma hos dig med dina varor". Det var DHL som skulle leverera lite smått och gott. Eller, dom större grejerna. Smått och gott fick jag hämta ut i Slite i två paket :P

Milo gillar nya mattan till hallen :)  Den har tuggats på en del (hade räknat med det från början) och nu sover han på den, "Tussen", så söt han är!!  :)

Väldigt nöjd med tv'n. Skönt att slippa den stora klumpen!!


Har också hunnit med att färga håret och umgåtts lite med Lillsyss och mamma. Trodde inte tiden skulle räcka till, men det gjorde den. Stolt rödhårig igen!

Imorgon ska vi till Anette och äta sushi :) Länge sedan nu, och sushi är underbart gott! Milo kommer att få träffa Anette och Olas undulater, katter och marsvin, och pappas hästar. Fullt upp för lillgubben!!


Nej, ska man dricka upp sista vinet kanske?


Go'natt   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards