*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

På väg att bli sjuk..? :S

Av Caroline Bilca - 17 augusti 2010 22:22

Så gick man till jobbet en tidig morgon, efter stängning kvällen innan.. Det var inte roligt.. Så trött att allting bara gungade, även när jag satt ner!! Trodde först att jag då helt enkelt var trött, men nu vet i tusan om jag inte håller på att bli magsjuk.. Mamsen har varit dålig ett par dagar och alla virus och bakterier verkar ju gilla att hoppa på mig...  

Och om man nu ska bli magsjuk så är det bättre att ta det nu, innan jag ska åka på semester. Hoppas dock att det bara är falska signaler, för jag har då verkligen inte tid att bli dålig..

Imorgon är jag ledig (igen) och vi ska träffa Mia och Barbro en stund. Sen har vi kurs planerad på kvällen. Carita och Bessen kommer och plockar upp precis som förra veckan.

Måste hitta mina blåa bikintrosor till resan. Undrar vart jag kan ha gömt dom??

Annars är jag klar med all tvätt också. Eller, det finns en stooor hög med en massa blandade kläder som ligger kvar på mammas övervåning. Men det orkar jag inte ta tag i nu. Det viktigaste är iaf rent! Det blev ett antal maskiner, plus att jag hade ett par påsar med sånt som måste tvättas för hand... Skönt att det är gjort, för den här gången.

På måndag åker jag och mamsen till Cypern. (Länge sen jag åkte charter, men mamsen tycker att det är bekvämast så). Hon har halvt lovat mig att det ska bli kamelridning. Finns med på en av utflykterna som jag tycker vi ska gå på. Fast hon tror inte på mig när jag säger att det är jättemysigt att rida kamel. Jag fick ju gunga fram på en när jag var i Kairo för några år sen. Det var riktigt härligt! Det var utkanten av Kairo, i skymning, som man gungade sig fram ut i öknen. Åt ena hållet såg man pyramiderna, åt andra hållet möttes man av folket som kom galloperande fram på hästar och kameler genom öknen. Då bodde jag i Grekland, så på kartan var det ju en väldigt kort resa. Men av alla platser jag varit på i världen, så var det ändå det stället som kändes allra längst bort..

Hur som helst. Mamma ska rida kamel, vad hon än säger!!

Själv ska jag krypa i säng nu. Trött och det känns lite tjockt i halsen.. Bläää...  :S

 
 
Julia Elg

Julia Elg

17 augusti 2010 23:02

Krya på dig !

http://gulljulls.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards