*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Gyttjebad är alltid trevligt :P

Av Caroline Bilca - 7 september 2010 20:52

Sitter och kollar på idol och dricker vin. Känns onekligen som fredag, men det är det ju inte, fast man kan lådsas :P

Sen jag kom hem från resan har jag varit förkyld så in i tusan. Har inte ens kunnat sova för att jag mått skit :/  Tog igen det i nättras, och efter en långtur i skogen och lite medlidande från sjuka systeryster, så känner jag mig mycket bättre!

Men rastlös har jag varit. Man vänjer sig så fort med att att klä upp sig varje kväll, göra och se en massa nytt och hela tiden vara påväg. Så sen när man kommer hem så tänker man att "jaha, och nu då???".

Men huvudsaken med att flytta hem var ju för att jag hade ett överdrivet behov att röra på mig. En månad på samma ställe och det kliade i fingrarna. Och i längden fungerar det inte att leva så. Kliandet finns dock kvar, mer eller mindre. Men jag vet att det är bra att ha en bas någonstanns. Och min underbara Milo, som jag inte kunde ha haft annars. Så om jag blir rastlös hittar jag och Milo på något skoj =)

För mig är Milo allt! Han är min bebis (kommer aldrig skaffa mig en bebis med mindre än fyra ben), han är min vän, en gosegosse och en buse. Älskar honom för allt och han gör verkligen dagen så mycket bättre och mer händelserik. Och han vet hur han ska få Matte att skratta (även han kanske inte planerat det...). Som idag i skogen. Det var ingen vit hund jag hade då inte. Splash splash splash i vattenpölarna på åkervägen där vi gick. Något liknande gyttjebad!! Och ner med nosen i det också! Chokladdoppad Milo någon?? Han är ju sjukt söt min älskling!!


Jag blev lite osäker på huset och sa först till mina bröder att inte lägga bud. Jag är väl lite rädd att bli "fast"   . Bara tanken att om jag hyr av mina bröder så kan jag ju inte bara dra om jag så vill. Men dom lovade att det inte är några problem för dom att hyra ut det till någon annan om det är så att vi inte vill bo där om ett halvår-ett år. Och det är ju ett bra hus, och vi får ju faktiskt hyra det väldigt billigt av bröderna. Så budet är lagt, nu är det bara att vänta och se. Hoppas. Jag vill ju ha det. Men vill inte känna mig låst vid det, för då vill jag det inte. Är det någon som förstår mig över huvudtaget?? Jag måste ju vara lite annorlunda...

Jag har iaf gift mig, skaffat "bebis" (Milo) och inte köpa, men ev hyra hus. Det är många steg i rätt riktning det.


Hoppas dock på att det kan bli en till resa i höst. I vinter lär det mest troligt inte vara möjligt att åka någonstanns. Så har pratat med Christine om att jag, Addy, hon och Björn skulle dra till Cypern en vecka i oktober. Ja, jag gillade det stället     . Så vi får se om det går att ordna till något. Hade varit väldans trevligt! Har pratat med Emma som gärna umgås mycket med Milo-gubben under den veckan. Mamsen ställer självklart också upp.. Vi får se, helt enkelt..


Kramar :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards