*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 8 december 2010

...

Av Caroline Bilca - 8 december 2010 14:38

Sovit riktigt daligt i natt igen... Satt forst uppe alldeles for sent och kollade nagra avsnitt av One Tree Hill och det var sa spannande att jag var tvungen att se vad som hande i nasta avsnitt..o.s.v... Tror inte att jag sagt "bitch" sa manga ganger pa en och samma dag nagonsin! Harligt med lite drama :) Ar nu i mitten av sasong fem, sa jag borjar komma ifatt!

Sen lag jag vaken och tankte en massa. Undrar vad jag egentligen vill gora med livet. En tidig 30-ars kris kanske? Jag kan inte komma pa nagot som jag verkligen vill gora. Inte vill jag jobba kvar pa Konsum hela livet heller. Men vad ska man da gora? Ska jag lyssna pa pappa och satta mig ner och skriva kanske?? Skriva tycker jag om att gora (som ni kanske redan vet), men det galler ju att ha talamodet ocksa. Rastloshet och skrivande gar inte sa bra ihop. Och nar jag skrivit som mest har varit da det hant som mest i mitt liv. Nu ar allt lugnt, och jag uppfor mig nagorlunda sa som det ar tankt att man ska uppfora sig, men da hittar jag inte nagon inspiration till att skriva..

Sen det har med att hora hemma nagonstans. Forst nar jag kom tillbaka till Sverige och flyttade fran Stockholm hem till Gotland sa kande jag mig sa otroligt hemma. Och jag trivs jattebra. Boendet kanske behover sin uppgradering, men laget ar toppen for Milo, med egna marker utanfor dorren och att bo pa landet ar definitivt vad jag vill. Saknar dock lite egna vanner pa den har on... Jag har val varit van att inte ha en massa nara kompisar. I Grekland hade man mest sasongskompisar. Vissa traffade man igen nasta sasong, men jag larde mig ratt snabbt att det inte var annat an just sasongskompisar.. Sen flyttade jag till Stockholm dar jag hade underbara jobbarkompisar som jag fortfarande umgas med, men det blir ju inte samma sak nu nar jag flyttat hem till Gotland.. Jag har kanske flyttat runt, och fram och tillbaka lite for mycket.. Och ibland kanns det som om jag annu har ett stopp kvar..?

Naja, en massa funderingar som sagt. Brukar ju inte bli sa personlig i bloggen, och allt ar inte sagt. Men skont att skriva av sig lite emellanat..

Annars har dagen varit bra. Mannen hjalper mina broder pa garden, sa jag och Milo har varit i skogen. Gick upp till stora akrarna och jag undrar om jag inte kommer ha traningsvark imorgon sa som jag sprang runt i den hoga och nu ocksa tunga snon!! Men det ar ju bra :)

Det ar sa harligt att se Milo springa. Han alskar det! Det verkligen lyser om honom nar jag tar av kopplet och han satter fart! Gillar dock inte nar faglarna "retar" honom... Forsoker fa Milo att forsta att han omojligt kan na dom nar dom flyger hogt ovan traden. Men Milo tror inte att Matte har ratt.. Jakla faglar...


Tror jag ska ga hem till mamsen och lana badkaret nu. Sen maste jag fixa med resterande som maste fixas dag...


Kram pa er :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards