*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

2011-03-02

Av Caroline Bilca - 2 mars 2011 20:16

Sitter i soffan med ett glas rött och ser på tv. Sveriges fulaste hem, tror jag det heter. Inredningsprogram är alltid roligt att se på! Eller, Äntligen hemma är ju lite sådär, speciellt hon som har så konstig, eller rättare sagt dålig smak och förstör allt (enligt mig..) Minns inte vad hon heter... Glad att jag fått lite fler kanaler att välja på!!! =)

Idag har jag gjort massor!! Har gjort allt jag var tvungen att göra och dessutom har jag städat huset ordentligt. Råkade se lite på det där brittiska programmet när dom städar regält (!) skitiga hus. Så ser det då inte ut här, men blev ändå inspirerad till att tvätta ren micron, byta sängkläder, damma, dammsuga och torka golven. Sorterat tvätt och papper och post.. Det tog ett tag det :P

Har också varit ute på viken och kört spark med Milo. Ett jäkla jobb att få upp sparken till viken bara! Först måste man gå en bit på vägen där det inte längre finns varken snö eller is, och sen vidare upp genom skogen... Isen var ännu bra, så hoppas att man kanske även nästa vecka vågar upp på en tur eller två. Minusgrader vill vi ha!!! Fast nu vet jag ju att vintern är över... Kan bli snö och kallt någon dag i mars också, men det är ändå vår på gång. Bara att inse det nu.... Vi får alltså se fram emot vårpromenader vid stranden. Det är ju faktiskt också trevligt. Men vintern är bäst!! Hoppas på en lika lång vinter här på ön nästa år!!! Annars flyttar vi (om jag får bestämma) ;P

Mamma var förbi på fika idag också. Hade dock inget mer än kaffe att bjuda på. Jag klarar inte av att ha choklad och kakor i skåpen, det hamnar alltid i min mage alldeles för fort... :P

Milo och Cia fick springa av sig lite ute på åkern också. Två glada hundar =)

Insåg tidigare idag när jag tog på Milo hans dragsele att han visst har biffat till sig lite!! Det var i absolut minsta laget nu!! Han har fått Hundköket nu istället för Royal Canin. Sparar massor med pengar och han äter riktigt bra nu =) Det var poppis det :)

Nu är det jobb i några dagar. Stängning imorgon, 14 till stängning på fredag, ca tio timmar på lördag och tio timmar på söndag. Sen har jag lite ledig tid om ingen blir sjuk eller så..


Trevlig kväll på er!!


Kramar =)

 
 
Ingen bild

Lena & Diva

2 mars 2011 21:05

Kul att Milo äter bra,sen att det är billigt är ju bara en bonus.Fast de pengarna hamnar hos vovvarna iaf =)

Caroline Bilca

2 mars 2011 21:09

Ja, det är där dom hamnar i slutändan ändå :) Har beställt bur och en riktigt fin bädd åt honom, och när snön är borta är det dags att tänka på att bygga hundgård åt Milo också :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards