*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

2011-03-25

Av Caroline Bilca - 25 mars 2011 21:45

Fredagkväll och jag är så jäkla trött, sitter här och gäspar, och gäspar och gäspar... Vaknade imorse, ovanligt pigg för att gå upp klockan sex på morgon! Nåja, jag znoozade en gång, och så en gång till, trodde jag. Men inte ringde det igen, så måste ha tryckt på fel knapp.. Men hade tur som låg halvvaken och kollade klockan efter en stund när jag tyckte att tiden borde ha gått (men hoppades att den inte gjort det!!). Så jag kom upp någorlunda i tid. Jag försover mig aldrig. Kommit sent till jobb en gång i hela mitt liv, för att jag hade läst fel på schemat... Tycker faktiskt att det är rätt bra på alla år!!

Sprungit som en i-d-i-o-t emellanåt! För det första var jag på frukt och grönt idag, en avdelning jag faktiskt aldrig spenderat speciellt mycket tid på. Så det var nya saker att hålla koll på. Minns min chef under Hemköp-tiden för en massa år sen. Han behövde ha någon som hoppade in på frukten en dag, och han sa, att av alla som jobbade där så frågade han mig, för han visste att jag skulle göra jobbet bäst :)

Jag minns dom komplimanger och beröm jag får :)

Hur som, sprungit till kassan x antal gånger, kollat varor och priser hit och dit. Satt och skrev skyltar som jag bestämt mig för att ha klart innan jag gick på lunch (vid en sådär halv två, men jag ville ha det färdigt) och då smäller det till i huvudet på mig!! Aldrig varit med om något liknande. Kunde inte röra mig, för då small det till igen. Lite läskigt, men eftersom det gick över efter lunchen så behövde jag nog bara få lite mat och vätska i mig.. Fast man tänker ju på stroke om något känns galet. Det är något vi har mycket av i familjen. Min storasyster fick en stroke när hon var ett år yngre än vad jag är nu. Och så är jag ju en sån där person som alltid haft svårt att slappna av/varva ner - har iaf blivit bättre dom senaste åren, tror jag... En stor anledning till att flytta norrut, kände mig så lugn där uppe...!!


Har kollat med ett par av tjejerna från gamla jobbet om att komma upp till Stockholm sista helgen i april. Blir nog en tjejmiddag och eventuellt drinkar på Medis, om vädret tillåter. Ska även se om Katta har tid att ses :) Jobbar på fredagen, så det får bli som vanligt, åka upp lördag morgon alldeles för tidigt, och sen förhoppningsvis känna mig lite fräsch när man går ut. Eller så kollar jag om någon vill ha min fredagstid, så kan jag ta eftermiddagsbåten upp. (Eller så flyger jag med lillasyster om hon jobbar då....) Skulle vara trevligt om jag fick sova ut för en gång skull, jag börjar ju bli gammal och kan behöva lite skönhetssömn :P Hoppas det blir fint väder så jag kan ha klänning. Hmmm, vilken ska jag välja? Jag har ju fler klänningar i garderoben än vad jag hinner använda på en vår/sommar i Sverige...

Fast nu när jag köper klänningar så tänker jag mer, den här är ju enkel och fin och passar utmärkt för strandpromenad med Milo ;P

En månad kvar, men det ska bli härligt att komma iväg och göra något. Att jag alltid ska skaffa vänner som bor långt bort. Aldrig att man kan göra det lätt för sig inte!!


Har ikväll sett senaste avsnittet av Grey's. Kunde inte hålla mig borta från att kolla på nätet ändå... Jag är visst aningen otålig också... Har även sett tredje avsnittet av Off the Map på nätet. Har ett fjärde avsnitt på gång. Den serien verkar riktigt lovande!!


Imorgon har jag inte bestämt mig för vad vi ska göra. Ska man ta en långpromenad till havet kanske?? Får se hur vädret ser ut när vi vaknar. Jag gillar havet..., så det blir nog det :)


Nu blir det ett halvt glas vin till och fortsatt vila i soffan. Se, jag kan ta det lugnt!! Milo tar det väldigt lugnt, han har gått och lagt sig och hälsar go'natt till er alla..... :)


Trevlig helg!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards