*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 28 november 2010

Av Caroline Bilca - 28 november 2010 22:39

Sa har vi firat lite forsta advent. Jag orkade inte bry mig om att aka in pa julskyltning i Visby. Mina enda minnen om julskyltningen ar att jag alltid har frysit som en idiot och velat aka hem igen nu. Min garderob ar i och for sig mer anpassad for det har klimatet an vad den nagonsin varit. Eller sen jag var liten och mamma kopte mina klader och kladde mig..

Istallet tog jag pa stovlarna, termobyxor och tjockjackan och gav mig ut i skogen med Milo. Det ger mig mycket mer an julmarknad.

Vi lekte ute pa akern ocksa. Vet inte om jag forlorat lite kondition, eller om det bara ar normalt att tycka det ar jobbigt att springa i en massa klader, tunga stovlar och sno?? Ja, och sa fastnade jag och Milo i diket ocksa. Jag bestamde mig for att varfor ga runt, nar man kunde ga rakt over ut pa akern, bara att se till att jag inte satter foten dar diket ar som djupast. Halva jag akte ner och forsvann i snon!! Och typ fastnade!!! Tror att Milo forsokte hjalpa mig upp, men vi fastnade bada tva istallet! Husse fick hoppa over diket och dra upp mig. Sa kan det ga, men roligt var det :P

Efter skogen fortsatte vi ut till garden for lite adventsfika pa lunchen. Pappa kom ut ocksa. Han sag lite trott ut, men annars ar det bra med honom.

Mamma hade bakat saffranskaka som var riktigt mumsig!

Imorgon blir det jobb 15-19, sen ar jag ledig tisdag och onsdag. Maste komma ihag att kopa hundmat pa tisdag. Tankte kopa i onsdags, kom dit, sa satt en lapp pa dorren att dom har bytt fran onsdagar till tisdagar. Bra att man vet det. Ratt skont att ta sacken nere pa Slite, dom har alltid en sack hemma till mig som dom tar hem fran butiken i Visby.

Pa onsdag ska jag till stan och umgas lite med systeryster. Antligen en dag da vi bada ar lediga. Hander alldeles for sallan. Da blir det chokladboll med parlsocker pa Ringduvan, om jag far bestamma =)

Och nu blir det sangen...


Kram Kram

Ovido - Quiz & Flashcards