*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 17 april 2011

Av Caroline Bilca - 17 april 2011 22:00

Mitt nöje denna söndagskväll är att sitta på Spotify och ordna med mina listor där. Får nog börja betala för tjänsten, men det är inte så farligt mycket om man verkligen lyssnar på sin musik. Synd att man inte kan ladda ner till mp3n, men får ordna så jag har Spotify i mobilen, det fungerar ju lika bra :)

Har nog fått musikintresset av pappsen (innan hästarna spelade han ju i band), då det är lite större än för dom flesta. Har alltid önskat att jag kunde sjunga, men man kan inte få allt här i världen, tyvärr :P

Ikväll har jag tagit mig an utmaningen att lära mig texten och sjunga med flytande till Savage Gardens I want you. En låt jag alltid undrat vad fan dom sjunger egentligen, inte för att man blev så väldigt klokare när man googlade fram texten, men orden är med iaf, alltid något ;P The Ark har en låt där man måste sjunga hela första versen i ett enda andetag. Jättekul att sjunga med till! (Inte lika roligt för den som måste lyssna på mig då kanske..... ;P )

Väntar på något nytt från Muse, världen bästa band, men får nöja mig med något lägre kvalitet för tillfället. Leter just nu fram lite gamla favoriter. Shania Twain var en stor favorit... (...kollar årtal...) ...hmm...97...

Vem vet eller kommer ihåg att jag var ett stort Boyzone fan när jag var 14 t ex?!! Kanske inte riktigt vad jag lyssnar på nu för tiden, men ingen får tala illa om dom för det inte, blir lite nostalgisk en eller två ggr om året och måste lyssna på dom! Jag skulle ju gifta mig med Stephen (var tanken då iaf)... R.I.P Stephen... (Han dog 2009...)



Cyklade till stranden med Milo idag. Så fint väder!! Ibland tittar jag på dom gröna knopparna på träd och buskar och undrar när det blev vår egentligen, jag trodde det skulle vara vinter hela tiden jag!! Så fel jag hade.. Lite mysigt är det med vår också, såklart. Några grannar grillade igårkväll, och det luktade så gott!!

Men alla jäkla insekter gillar jag inte, fick någon liten svart skit i ögat idag när jag cyklade (solglasögonen gick visst sönder i min väska för ett par dagar sen - måste köpa nya!). Och alla miljoner med fåglar som ska envisas med att sitta på åkrarna runt om, och flyga precis ovanför huvudet på Milo. Jag svär på att dom gör det bara för att retas!!

Men inte klaga nu, det var så härligt på stranden att jag nästan själv var på väg att ta mig ett dopp! Men det hade nog blivit kallt på cykeln hem :P

För många år sen när jag var ung och tokig (lätt uttryckt) brukade jag bada första gången runt första maj.. Ett snabbdopp iaf, jag skulle ju vara först bara för att ;P

Något att tänka på för i år kanske...??

Våga utmana mig!!!! ;P


Åter till musiken nu. Milo sussar sött och bryr sig iaf inte att matte sitter med lurarna på huvudet! :)


Kramar...

Ovido - Quiz & Flashcards