*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 13 november 2010

Sen sist...

Av Caroline Bilca - 13 november 2010 19:39

Nu har det visst gatt ett tag sen jag skrev har senast. Vad har da hant sen sist.. Jag var i Stockholm och halsade pa vannerna en dag. Tog morgonfarjan till Nynashamn forra lordagen och akte hem med kvallsfarjan pa sondagskvallen. Jag verkar ju fortfarande fixa att ga upp vid halv fem pa morgonen och ga och lagga mig nastan 24 timmar senare. Kande mig kanske inte som varldens fraschaste, men jag fixade det iaf! Undrar nar dagen kommer att man ar for gammal for att orka med sant?? Nasta gang ska jag se till att jag aker upp en dag innan sa jag kan sova ut innan festligheterna borjar!!

Jenny motte upp pa Cityterminalen, hem till henne. Gjorde tacos och fixade oss. Kom alldeles for sent till Mathilde dar vi gjorde hamburgare. Jag har annu inte sagt till mannen att jag faktiskt stod vid spisen en stund (man maste ju hjalpa till-men inte hemma...) Vet faktiskt inte nar jag lagade nagot till migsjalv senast.. Det var en trevlig kvall. Vissa av oss gick vidare ut, medan andra skulle jobba dagen efter. Trevligt att traffa ganget, och sa roligt att vi faktiskt samlas lite da och da. Med mig tillbaka till on fick jag med mig lite Sthlmsvirus. Har varit mer eller mindre forkyld sen jag kom hem. Alltid samma sak, utgang (ja, jag hade klanning...) slutar alltid med att jag blir forkyld. Men nu ar det ju som sa att det ar faktiskt mycket kallare i Stockholm an pa Gotland. Nagon grad iaf :P

Nagon som gillar att det blir kallare ar Milo. Ikvall blaser det riktigt kallt och Milo har gnallt och velat ut flera ganger om. Alldeles svart har ute ocksa, men Milo lyser upp. Och han ar sa fin nar han emellanat "struttar" fram med nosen hogt i den kalla vinden. Riktigt jakla fin ar han :) Nu har han lagt sig till ro och kisar pa mig fran under gardinen, under lugg, skulle man nasta kunna saga :P

Imorgon hoppas vi pa att vadret ar nagorlunda okej. Planen ar att aka till Faro med Christine och Bjorn. Vi far se hur det ser ut nar vi vaknar. Milo far dock stanna hemma. Christine kor, sa Milo far vara hemma med "mormor". Fast han blir nog glad att spendera lite tid med mormor ocksa :)

Sa trakigt att man inte traffar kara Lillsyss sa ofta langre. Vi traffades mer nar jag bodde i Grekland och kom hem och halsade pa. Da bodde ju Christine forfarande hemma, sa vi umgicks nastan hela dagarna. Nu bor hon i stan och jobbar som folk jobbar, och sjalv bor jag pa landet och lever ett annat liv. Trakigt, for vi har alltid varit sa tighta. Nu kanns det som att man inte vet vad som hander i varandras liv langre... Far se till att det blir battring dar. Sen tal ju Christine inte Milogubben heller... Naja, hon far komma forbi pa fika och fa lite kliande utslag en dag iaf :P

Firade pappa pa farsdag en dag i forvag. Han drar ju till fastlandet med hastarna imorgon. Samsta startfalt for bada, men det brukar val vara nar det ser som morkast ut som det faktiskt gar som bast. Lycka till till pappsen och pallarna :)

Borjar langta efter min Cypernresa i juni. Inte sa langt kvar egentligen. Tiden gar sjukt fort! Maste saga till chefen att jag ska ivag tva veckor da. Det far han ta. Jag maste val nagon gang i livet fa unna mig lite semester pa sommaren, och enda chansen ar val att fly utomlands!! Men innan sommaren sa ska vi ha riktig vinter!! Det kanns ju som att det ar sa kallt att nederborden borde vara i form av sno nu. Men icke... Vi i soder far vanta ett tag till...

Nu ska jag ha mig nagot varmt att dricka. Varm choklad ar redan avklarat for kvallen, sa far bli te den har gangen...


Trevlig lordagkvall!!




Ursakta om det ar svart att lasa. Ska oppna min laptop nasta gang. Men mannen valte ett glas cola over den, kanns inte sa rolig att skriva pa efter det...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards