*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Rubrik saknas

Av Caroline Bilca - 3 april 2011 12:10

Vilket tråkigt väder vi har, det är bara grått, och blött och kallt... Måste ha varit bra många fler än hundra fåglar som cirkulerade över huset och åkern här utanför för en stund sen!! Tänkte att nu skulle Milo bra gärna vilja gå ut, ibland önskar han nog att han hade vingar ;P

Ja, och nu börjar det visst blåsa en massa också...

Igår gick jag och Milo till gården och fikade, jag städade nedervåningen här hemma, (idag ska jag städa här uppe är det tänkt) var ute på en cykeltur, sen blev det middag hos mamsen. Idag har jag ännu inte gjort så mycket, känner av mitt öra igen och ett tag igår var jag inte alls pigg, så såg till att sova ut idag..

Har planerat för Stockholm som sagt, men fick igårkväll reda på att mannens styvmamma behöver hjälp med pengar till huset, och det är väl våran tur att hjälpa till. Har egentligen inte alls råd med det, men kan ju inte sätta henne på gatan heller... Folk är långt ifrån rika i Albanien... Men mer lån tar jag iaf inte, håller just nu som bäst på att städa upp i ekonomin, att flytta hem till Sverige har varken varit lätt eller billigt. Mannen jobbade bara tre månader förra året, och nu har han äntligen börjat jobba igen. Hade verkligen behövt åka iväg och göra något roligt och träffa vänner. Men nu vet jag inte om det är möjligt, skit också... Ibland önskar jag bara att jag inte jämt behövde vara den starka som ska ordna och fixa allt... Vi får se, har lagt ut min brudklänning på Blocket. Den kostade iaf 10.000 och hänger bara där i garderoben till ingen nytta.. Lika bra att sälja den medan man ännu kan få lite för den. Började kanske med ett lite högt pris, men kan jag få nästan halva priset för den så skulle det vara toppen!

Hade jag inte haft Milo hade jag säkert gett upp för länge sen och dragit vidare någon annanstanns. Tur att jag har min lillkille, han är meningen med livet!   


Brukar inte bli så personlig i bloggen och prata problem, lovar, det ska inte bli någon vana. Men dom flesta ser nog mig som hon som alltid är glad och inte verkar har några som helst problem i världen... Jag har mina sämre stunder jag också... Så nu vet ni det...


Nu ska här städas! På med lite musik så blir jag nog på bättre humör. Sen ska jag och Milo ut i det mindre härliga vädret. Imorgon ska jag äntligen få träffa Lillsyss igen, ska få se bilderna från resan :)


Puss & Kram...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards