*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Dom gräver sin egen grav!!

Av Caroline Bilca - 15 april 2011 19:08

Hemma efter att ha spenderat alldeles för många, och tidiga, timmar på jobbet den här veckan. Lönen lär iaf se bra ut, vilket inte är helt dumt. Men jag hoppas ändå på att snart vara tillbaka till tider jag är mer van vid och som passar mig bättre. Finns dom som tycker att man ska och måste jobba heltid, men jag prioriterar annorlunda. Så länge jag har råd att betala mina utgifter och vad jag behöver för att leva, och kanske något extra, så är jag nöjd. När jag var 20 hade jag säkert tackat ja till hur mycket jobb som helst. Men nu tänker jag lite mer som så att om jag vill köpa prylar, så måste jag självklart jobba mer för att ha råd. Och är det då värt att ta tid från familj, vänner och framförallt tiden med Milo för att köpa prylar?? Nej, det tycker jag ju självklart inte. Jag sover gärna så länge på morgonen att jag verkligen känner mig pigg och utvilad, och det finns inget bättre än att bege sig ut på långa utflykter med Milo =) Att må bra och leva, är iaf för mig viktigare än prylar!!

Det pratas om Grekland på tv.... igen.. Inte för att jag är förvånad.. Dom gräver sin egen grav. Så beroende av turismen, ändå snackas det nu skit om svenska tjejer. Tycker synd om tjejen som först blev våldtagen och nu själv blivit anmäld för förtal. Självklart ska hon inte åka ner dit till någon rättegång. Vem vet vad dom hittar på för skit den här gången?!!

Visst kan det se förjävligt ut med fyllan på bargatorna. Men det är ju inte bara tjejerna. Killarna mellan 17-20 är fasiken värst!!! Sitter mitt i vägen och kan inte resa sig för att dom är så fulla... Precis så oattraktivt och omanligt som det låter!

(Själv fick jag komplimanger från dom grekiska killarna i baren för att jag alltid hade koll på mig när jag dansade uppe på baren, vilket inte alla har - har varit på väg att få klackar i ansiktet många gånger!!). Svenskar och folk från diverse länder åker ner, festar rätt bra (svenskar är absolut inte värst - långt ifrån!) och visst gör man saker man vanligtvis inte gör hemma där nere. Och visst bör man tänka på att man inte är på hemmaplan, även då man lätt känner sig hemma i dom små barerna..

Männen ser på kvinnan på ett helt annat sätt där nere. Inte alla, det finns dom som är kloka också såklart. Första året där nere kunde jag vakna på morgonen, vara på riktigt bra humör, fixa mig och börja en 15 minuters promenad ner till restaurangen där min fd jobbade. Jag kunde på den tiden gå från att vara på superhumör till att vara fly förbannad för att man inte fick vara i fred. Värst av allt var dom korta, tjocka, gamla gubbarna på skoter som vred huvudet efter en och stirrade när dom körde förbi. Äckligt, äckligt, äckligt!!! Och killarna som gör allt i hopp om att dom ska få en med sig hem... Har bett ett antal att flyga och fara... Däremot så har jag aldrig råkat ut för något, fast jag ofta promenerade till jobbet mitt i natten. Vissa gator stegade jag på lite fortare, och jag vet att mamsen alltid var orolig..

Blev dock väldigt äcklad av en kille som bodde på Kos, han var inte grek, från något närliggande land. På den tiden hade min chef där porrfilmer i butiken. Killen kom in, tittade på filmerna, sneglade upp på mina ben, tittade på filmerna, mina ben.... Och sen föreslog han en massa saker..... Fyyyyy!!!!!

Hur som, farliga männsikor finns överallt. Jag kände mig aldrig osäker på det viset i Grekland. Så det tycker jag inte att folk ska oroa sig för. Men, kvinnosynen är i många fall annorlunda och man ska alltid tänka på att man inte är hemma när man är på semester i ett annat land.

Och man ska absolut inte lita på något rättssystem i Grekland, eller myndighet av något slag.. Att hamna i trubbel där nere skulle jag inte vilja råka ut för! Grekland är tyvärr ett land som inte fungerar i allt för många fall. Men det vet väl dom flesta redan?!!

Och det som irriterar mig är att många av dom greker jag träffat anser att dom och deras land står högst i världen, alla andra står så mycket lägre. Dom klankar gärna ner på folk från andra länder.. Och konstigt är hur dom har bildat sig denna uppfattning utan att ens ha besökt något annat land??

Nu är ju inte alla sånna, men alldeles för många. Under åren jag bodde där nere var min uppfattning att Grekland ligger en generation bakom oss, minst...

Och medan jag läser på Facebook hur gamla vänner gör sig redo för en ny säsong på Kos, så är jag så glad att jag inte bor kvar i Grekland längre. En bra erfarenhet, men inte så mycket mer än så...

Själv ser jag fram emot en ledig helg :) Imorgon ska jag och Milo cykla till stranden och ha det supermysigt. Bättre än så kan det inte bli =)

Trevlig kväll alla!!


Puss & Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards