*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 27 oktober 2010

Av Caroline Bilca - 27 oktober 2010 14:18

Sa blev det bloggen igen. Jag har visst blivit ratt bra pa att uppdatera senaste dagarna. Sen kanske det egentligen inte ar sa lasvart alla ganger...

Har fatt bade bra och daliga nyheter idag. Den bra nyheten ar att min systers basta van, som aven star mig nara, har fatt tillbaka rontgenbilderna efter sista behandlingen och tumoren ar borta. Kanns underbart. Sanna som Alexandra behover vi i den har varlden!! =)

Mindre roligt ar ju da att mannen inte fick jobbet. Sag sa ljust ut till att borja med, men sa drog det ut pa tiden och jag hann kanna att nej, det har blir det inget av, innan man fick just det beskedet. Och idag fick jag da veta att han inte far nagra pengar alls denna manad.. Jag var iaf pa garden och skrev ut alla papper infor morgondagen da han maste runt och soka jobb. Gotland kanns verkligen litet nar det kommer till jobb. Under sommaren finns det massor, men vintern... Hoppas det dyker upp nagot. Konsten verkar inte heller ga sa bra har.. Han far en massa komplimanger. Men jag far kanslan av att svenskar inte har nagot emot billig konst, typ Ikea, istallet for att slanga ut tusenlappar pa en orginalmalning.. Sa det blir ett vanligt jobb for honom tills det lossnar pa den fronten. Men ibland blir jag bara sa trott pa att standigt vara den som ska losa och fixa allting. Trodde inte det skulle vara sa tufft...

Sa imorgon blir det da en svang till Visby. Behover handla lite smatt och gott till Milo. Han foljer ocksa med :) Sa medan mannen ger sig ut pa jobbsok, sa tar jag och mamsen en promenad med Milo.

Har for ovrigt tranat lite med Milo idag ocksa. Han ar sa duktig. Talamodet holl i sig aven idag och tyckte att jag fick till det att se lite snyggare ut :)

Borjar jobba klockan fem, stangning idag ocksa. Foredrar ju att jobba kvall, men nar man gor mycket under dagen, sa kanner man sig val egentligen inte sa sugen pa att jobba... Ska komma ihag att hamta ut mitt paket, glomde att ta det igar.. Mina nya skor som vantar pa mig, och lite annat, men det ar ju mindre viktigt :P





Ovido - Quiz & Flashcards