*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 30 oktober 2010

Av Caroline Bilca - 30 oktober 2010 20:35

Våra nya grannar har flyttat in nu. Dom var ute och klippte gräset när jag kom tillbaka från skogspromenad med Milo. Jag vinkade bara på avstånd, kände inte riktigt för att gå fram och hälsa när halva jag var skitig av lera :P Härligt att se det lysa från huset, det är så mörkt här ute annars. Förstår inte varför vi inte har några gatlyktor här, dom slutar vid gården..

Jag har skickat iväg en arbetsansökan också. Det lär väl vara några hundra sökande, så vi får se hur det går. Jag är ju i en sån där farlig ålder, 28 år och gift. Satt och lekte med tanken att skriva ner i personliga brevet att jag inte gillar ungar och att dom inte behöver vara det minsta oroliga för att jag skulle gå och bli mammaledig det första jag gör, för barn finns inte på min lista över huvud taget. Möjligtvis en till hund...

Trivs annars bra på Konsum, men något stabilt är väl kanske att föredra nu, slippa bli stressad av att mobilen ringer när man kanske planerat något annat för dagen. Dom sökte för både halv och deltid, och något däremellan hade passat mig alldeles utmärkt!

I förrgår var vi i Visby med Milo. Han är ju då inte så van med stadsmiljö och var väldigt stutsig till en början. Men Lilltussen lugnade ner sig och vi promenerade längs Adelsgatan, stannade för fika i Östergravar och sedan gick vi upp till Östercentrum och kollade på folk. Milo fick finfina komplimanger, som vanligt. En snubbe kom fram och frågade vad han var för ras. Och det var tydligen första gången han såg en Siberian Husky i verkligheten, och ååå så fin han är :). Alltid lika roligt med komplimanger :)

Och alla dessa tuggummin som folk spottat ut på marken och trampat ner.. Milo tyckte dom var jätteintressanta och Matte hade jobb att gräva i Milos mun efter dessa. Man får gräva efter lite av varje när man har hund. Dom gillar att smaska i sig det mesta har jag märkt. Koskit och döda fåglar till all ära, men använt tuggummi tar nog ändå priset i äckligt!!

Fick en inbjudan från det förflutna, eller något som aldrig riktigt var, eller hur man ska säga. Antar att det förflutna är vad det alltid varit. Men själv har jag förändrats en hel del sen då. Var inte riktigt beredd på det... Så har inte svarat på det..

Nåja..

Imorgon jobbar jag lång dag. 9:30 till 21:10. Tur att det är söndag och 100% ob. Det kunde finnas fler söndagar i månaden tycker jag!!


Trevlig lördag på er alla!!

Ovido - Quiz & Flashcards