*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2010

Rubrik saknas

Av Caroline Bilca - 9 oktober 2010 17:32

Tva dagar i rad har jag varit tvungen att ga upp klockan sex pa morgonen. Jag ar nattuggla och har en helt annan dygnsrytm an dom flesta, sa det var ju ingen hojdare att vakna vid den tiden. Aven Milo, som garna borjar morgonen lungt och skont undrade vad som pagick...

Pa sista tiden har jag jobbat eftermiddags, eller kvallspass. Det har passat mig utmarkt. Men nu var det da tva langa dagar, fran tidig morgon till fem pa eftermiddagen, igar slutade jag tre. Det positiva ar ju da att man har lite mer och roligare arbetsuppgifter pa morgonen. Bakat brod och grillat kyckling. Gillar dock fortfarande inte att ta i dessa hela kycklingar, maste alltid stanga bort tanken pa att det ar ett dott djur jag haller i handen. Hela kycklingar syns ju att det ar ett djur, det gor ju inte dom frysta kycklingfileerna. Att jag inte kan se en fardiggrillad kottbit som nagot som en gang varit ett djur ar nog enda anledningen till att jag fortfarande ater djur. Hela kycklingar far mig dock alltid att fundera pa att sluta ata kott. Men det vet jag att jag inte fixar.


Imorse tog jag sovmorgon. Gick val upp vid elva, eller strax efter... Var helt slut. Jag tror att jag kannt av hosten och hostluften lite extra nu nar man inte upplevt en svensk host pa sa manga ar. Jag har kannt mig febrig sadar varannan dag, trott, hangig och helt utan ork i kroppen. For att inte prata om min svampiga hjarna. Den kanns verkligen som en stor svamp och ingenting fastnar. Kanner mig korkad emellanat. Och vill bara sova!!! Inte likt mig... Men jag hoppar doktorn, dom brukar anda inte bry sig sa mycket. Ger mig sjalv diagnosen host/vinter depression. Nar man ar van med en massa sol och varme, sa blir det en liten chock for bade kropp och sjal att uppleva den har arstiden. Jag flyttade ju hem till Sverige for tva ar sen i december. Men akte ner till Grekland ett par veckor i febuari, och forra hosten var vi tva manader i Albanien. Sa, forsta hela host och vinter pa 7 ar!! Men det luktar lika gott som jag kom ihag det :)


Var i skogen med Milo idag och tog aven en svang forbi mamma och Cia. Milo sover sa gott nu och sjalv sitter jag i soffan med en kopp kaffe a la Caroline (svagt kaffe, massa socker, oboy och mjolk). Varmer mig under ett tacke och elementen har jag knappt pa ocksa.

Jobbar inte forran tisdag igen. Lugn dag imorgon, lite traning och skogspromenad. Pa mandag ska vi ta bussen till stan med Milo. Lange sen vi var i Visby, sa det ska vi se till att gora igen :)


Pa mandag ska mannen fa besked om jobbet. Hoppas! Da vet vi ju om vi kan boka tva veckor till Aten i januari eller februari. Kanner att vi behover komma ivag och gora nagot. Kommer sakna Milo. Vill ta med honom, men det kravs ju lite forberedelser som tar lite tid och jag skulle bara sitta och vara orolig for att nagot skulle handa honom under flygresan. Tank om man anda fick ta med sig hundar over 10 kg i kabinen. Jag skulle betala for en extra stol at Tusselussen... Men jag far bita ihop och veta att han mar bra har hemma. Sjalv ar jag i behov av att kla upp mig och festa loss lite. Och det finns val inget battre stalle for sant an Grekland. Och vi kan troligtvis bo i lilla lagenheten dar vi bodde under tiden i Pireaus. Jattemysigt. Lar dock bli en del familjemiddagar da mannen har manga slaktingar i Aten. Men det kan ju ocksa vara trevligt :)


I ovrigt funderar jag en del pa resor. Vi har bokat flyget till Cypern tva veckor i juni. Tanka sig, jag smiter ifran jobbet i borjan av sasongen har hemma. Lyxigt varre! ;) Sen kanske jag, mamsen och lillsyss tar en svang till Cypern i maj.

Dessutom, beroende pa om mannen far jobbet nu, sa ska vi spara ihop till resa till Mexiko nasta vinter. En av hans systrar bor i Usa, i Miami, sa man kanske kan kombinera Mexiko med nagra dagar i Florida. Jag ska bada med delfiner da! En liten drom jag fortfarande har kvar :)

Sen star ju Mauritius hogt pa listan over viktiga platser som jag fortfarande har kvar att besoka. Fast sen kanske det blir till att besoka en del lander dar jag redan varit eftersom mannen inte varit dar och garna vill dit. Australien och Nya Zeeland ar tva lander jag vill tillbaka till. Finns mycket kvar att se och gora dar. Argentina skulle jag garna se igen ocksa.

Har funderat ett tag pa att forsoka lagga upp lite gamla resekort pa FB. Dom innan jag skaffade digitalkamera finns ju bara i vanligt fotoalbum. Men skulle ju kunna ga till garden en dag och lana deras scanner..


Jaja, snacka om att dromma sig bort i hostmorkret. I somras ville jag ha sno. Varfor vill man alltid ha det man inte har for???

Naja, nu ar det lordagkvall, och nagot jag har har hemma ar rodvin, sa det tanker jag njuta av ikvall tillsammans med mina resedrommar :)


Ursakta saknaden av dom tre sista bokstaverna i svenska alfabetet. Skriver pa mannens laptop med grekiskt ursprung. Var glada att det finns engelskt alfabet pa den :P


Trevlig lordag pa er alla !! 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards