*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2010

En toppen helg!

Av Caroline Bilca - 17 oktober 2010 22:27

Har haft en harlig helg, speciellt da vadret har varit toppen! Kanner mig mycket piggare igen, underbart! Far hoppas att hela hosten blir sa har solig och fin :)

I lordags foreslog mamma att vi skulle ta Milo och Cia och promenera Gyle vagen. Lange sen jag gick dar, hade glomt hur fint det ar. Sara och Nora foljde ocksa med. Roligt att se att Milo och Cia faktiskt kom bra overens. Milo var mer intresserad av allt som luktade gott, an att vilja busa med Cia. Cia gillar inte nar killar inte lyssnar pa henne och ar for nargangna. Men nu gick dom tillsammans och nosade i backen och Milo fick t.o.m lov att pussa henne :) Sa dom kanske kan bli "bastisar" trots allt :)  Och det var sa fint ute, solen som sken pa dom orangefargade loven. Den svenska hosten kanske inte ar sa tokig anda!

Val hemma var det dags att gora sig iordning for att aka in till Visby pa tjejkvall. Storasyster Anette och Ola har flyttat till Olas lagenhet och overgett landet. Trots att dom inte langre bor pa landet sa ar det ett mycket battre boende dom har fatt nu.

Vi borjade med fika i lagenheten, och ett glas vin for att fa upp lite extra varme innan vi promenerade ner till stan. Gick pa Celines, inte ofta jag ar dar nu, men har ju varit ett stalle man gatt till ratt ofta tidigare. En bra kombination av prisvanligt och gott. Tog en pasta med oxfile och ett glas rose. Mums! Vidare hem sa kandes det nastan som om vi gick lite halvt vilse. (Jag har gatt vilse i Visby ett par ganger...). Motte ett gang turister som fragade efter vagen till Stora Torget. Eh, eh, eh..., jag tror, eh...eller? Dum man kanner sig da. Tur att min gotlandska inte ar sa utpraglad, ingen som behover veta att jag faktiskt ar gotlanning :P  Tror storasyster till slut styrde dom at ratt hall iaf. Sjalv har man ju ett lokalsinne som ar lika med noll...

Val hemma blev det lite vin i soffan. En film sag vi ocksa. Svensk film, inte nagon storre favorit hos mig. Utan att ha sett filmen satt jag och berattade vad som skulle handa i nasta scen. Har ju sjalv alltid tyckt om att skriva, men aldrig kommit sa langt att jag avslutat nagot. Tappar talamodet efter 100 sidor typ... Men sa min fantasi ar det ju ingen fel pa. Lite for forutsagbar film. Fast det ar ju dom flesta filmer..

Jag fick sova pa soffan. Inte mig emot, har alltid sovit bra pa soffor. Men, inte denna natt. Jag har blivit van med landet och att det ar knapp tyst nar man sover. Men det korde forbi bilar!! Och sa lag Sille (katten) och krafsade i golvet, jag vet inte hur lange. Sa det blev inte manga timmars somn inte... For en gangs skull sover jag battre hemma!

Vaknade, eller vad det ar man gor efter en natt utan somn... Gick upp och at frukost med dom andra. Sen en snabb svang till stan. Var ju tvungen att kopa en termos. Claes Ohlsson har iaf oppet pa sondagar. Tur det. Hem och gjorde varm choklad, saklart, och mackor, och ivag upp i skogen med Milo och mannen. Lika harligt idag och Milo ar nojd. Han ligger har och sover. Han och Matte ar nog ungefar lika trotta ikvall :P

Var pa familjemiddag nu ikvall ocksa. Jorgen som bjod den har gangen. Fast mamma lagade maten. Kalopps, hur lange sen var inte det! Tillrackligt lange sen for att jag ska vara osaker pa stavningen; kalopps eller kallops?? Forsta ser mest ratt ut :P

Imorgon blir lugn dag. Sovmorgon hade jag tankt mig :) Nar alla gar upp jattetidigt pa morgonen, da kommer jag ligga dar i sangen och gosa ner mig ordentligt. Garna en kramgo Milo bredvid. Ja, och sa mannen saklart :)


Puss och Kram

Go'natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards