*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 13 januari 2011

Av Caroline Bilca - 13 januari 2011 23:45

Tar en paus i One Tree Hill och skriver lite blogg. Otroligt hur man kan fastna i serier. Har inte kollat på ett tag, men igårkväll, i brist på något bättre att se på mina fyra tv-kanaler så tog jag än en gång upp Tree Hill. Och när jag börjar så kan jag inte sluta. Satt visst uppe halva natten. Risken finns att det blir hela natten ikväll, man vet aldrig vad för spännande som kan hända!! Nu när mitt liv inte innehåller speciellt mycket drama, så gott som ingen drama alls faktiskt, så får jag tillgodo se mitt behov på annat vis. Tv-serier fungerar utmärkt, speciellt denna. Och har ni något att berätta så vet ni vart ni ska vända er!!!!   


Idag har jag och Milo varit på promenad med mamsen och Cia. Hoppetossen blir så glad när han ser Cia. Han är nog allt lite småkär i gammeltanten (han är småkär i alla tikar tror jag faktiskt...)

Jag har fixat allt i hemmet som jag inte brukar vara den som gör (dock ingen matlagning, jag åt två mackor till lunch), jag och Milo gick och mötte husse vid bussen, varit och handlat... Ville ta ut sparken, men vägen såg inte så bra ut efter töväder och grus... :(


Måste få klaga lite på mitt vänstra ben.. Hjälper väl inte att klaga, antar att jag ska ta det lite lugnare imorgon helt enkelt. Tror jag överansträngt det lite. Vi får dock se hur det går med att ta det lugnt ...

Kanske är det ett tecken på att man börjar bli gammal... Ett år, åtta månader och knappt tre dagar kvar till 30. Min 30-års kris har visst börjat ge sig till känna igen. Fast å andra sidan var jag rädd för att bli gammal när jag var 20. Trodde aldrig att jag skulle hitta någon annan om jag lämnade min dåvarande. Jag var ju så gammal... Och samma visa igen när jag var 25... Och det gick ju bra den gången med!! Jag var nog inte så gammal när jag var 20 faktiskt :P

Sen tanken på vad man ska göra med resten av livet?? Vad som är meningen med livet över huvud taget..??? Nä, jag skojade inte när jag sa 30-års kris...!!

Man brukar ju, eller kanske inte brukar, men det finns dom som gör en lista med saker att göra innan man fyller 30, 40, 50... Funderade på min lista, men jag har ju gjort så mycket redan, och bungyjump totalvägrar jag!!! Får klura lite på det där... Förslag är välkomna!!!

Och hur ska man fira? Lite tidigt kanske, men tiden har en tendens att gå riktigt jäkla fort!! Ska det vara en stor fest så jag får planera, dekorera och fixa. Jag gillar sånt =) Eller ska man resa någonstanns och dom som vill och kan får följa med?? Eller inte göra någon stor grej av det. Njae, sistnämda känns inte som jag. Fördelen med att fylla jämnt är just att få ha stor fest. Har iaf lite tid att klura på det också. För tillfället får jag vara "glad" att jag fortfarande får finnar som en tonåring istället för rynkor   



Go'natt







Ovido - Quiz & Flashcards