*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av Caroline Bilca - 20 januari 2011 21:14

Idag har jag varit i stan och uträttat en del ärenden. Dagen började sådär när jag skulle ta på mig mina stövlar och insåg att dragkedjan var trasig... Fick tillbaka pengarna, men dom var ju helt perfekta!! Varmfodrade, en bra kilklack som man inte går och sparkar sönder för att det fastnat is och grus under, och så underbart bekväma... Gick inte att laga sa tjejen i kassan, så jag fick tro på henne. Skulle säkert kunna överleva resten av vintern på ön i mina vintergummistövlar och lite mindre varma skor om man ska iväg någonstanns. Men om tio dagar behöver jag ett par varma stövlar för annars lär jag frysa fossingarna av mig uppe i norr!!!!! Idag på stan gick jag runt med mina höstskor, bra sula men tio cm smal klack. Från att dagligen gått runt i högklackat till att för det mesta gå i låga skor så har jag ärligt talat lite småont i fötterna nu. Men har fått jobba på vadmusklerna om inte annat.. :P

Hittade inget på stan som passade, det är ju vårskor på gång nu (och så är jag visst lite kräsen) och en snabbkoll på nätet på dom vanliga sidorna gav inget heller. Attans, attans, attans!!!! Får kolla i alla små gömmor här hemma, kanske finns något som funkar??? Hmm...

Såg däremot ett par finfina högklackade skor för endast 150 kr. Men jag har blivit riktigt stark som än en gång sa nej när ett par skor lockade på mig från hyllan!!

Var i djurbutiken och köpte lite smått och gott till Milo. Ny promenadsele då jag tydligen har förlagt den jag hade... Den här satt ändå bättre, så det var det värt. Tuggben, märgben, krokodiler (såg en bild på Milos mormor, riktiga mormor, inte min mamma, som glatt tuggade på en sådan) och hundchokladfyllda rullar som lillkillen gillar. Ett par förhoppningsvis tåliga leksaker har han också fått. Nu har han bra sysselsättning för resan. Får köpa med mig ett par färska märgben från jobbet också, det är poppis det :)

Betalade båten. Skulle göra en ändring i biljetten, så tog en sväng förbi hamnterminalen och fixade det och betalade med en gång.

Mamsen skulle köpa knappar till en kofta hon stickat till Nora. Kände mig väldigt bortkommen i butiken som var fylld av garnrullar, knappar, blommiga tyger..... Nä, det finns en anledning till att jag hade träslöjd i skolan (inte bara den att det räckte att gå dit och ta närvaro och sen gå därifrån och var ändå nära på att få VG... :P).

Och blommiga tyger får mig att vilja gå i motsatt riktning!! Fy...... Dock väldigt förvånad att medelådern på kunderna som var där just då faktiskt var i min ålder. Och att höra en kille i min ålder diskutera garn med flickvännen trodde jag aldrig att jag skulle få höra!!!

Gick till Kränku och köpte lite målargrejer till mannen. Han sålde ju en tavla på Ridelius för ett tag sen, och nu är det äntligen dags att måla en ny.


Det har snöat lite och det ser ut som att jag och Milo ska kunna ta ut sparken för en sväng imorgon =) Hoppas verkligen att vägen ska vara bra för en tur imorgon!! Nu när matte har varit tråkig och varit iväg idag så är det helt klart en Milo-dag imorgon   


Kram :)

Ovido - Quiz & Flashcards