*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Caroline Bilca - 24 januari 2011 21:51

Sitter i soffan och fryser... Har höjt värmen på elementen, men tycker inte att det gjort någon skillnad än.. Mannen har blivit skickad ner i köket för att göra något varmt att dricka, kan behövas. Önskar man hade något starkt hemma. Undrar om man kan ta lite Smirnoff North i kaffet. Bara 21 procentigt, men det kanske hjälper upp värmen lite iaf??

Idag har det varit full rulle. Mannen var i skolan, men jag lyckades ändå på något vis släpa med mig både spark och Milo genom skogen ner till viken. Skulle vilja säga att det är något jag aldrig mer kommer göra om; smal stig, väldigt (!) ojämn mark, en jäkla massa grenar och buskar, och en Milo som ville precis överallt... Men jag lär göra om det ändå, för det är så värt det när man är framme. Milo älskar att dra spark! Fast så får han upp något spår, eller springer fram till någon sten som sticker upp genom isen. Tydligen luktar det väldigt gott just runt dessa stenar...

Tog en paus och slog mig ner på sparken och Milo låg bredvid. Härligt att vara alldeles själv därute. Visst, att se Cementa med all rök som bolmar ut genom skorstenen kanske inte är någon vidare naturupplevelse, men annars så.

Tycker att alla borde prova på det här, för det är verkligen underbart! Och att köra ute på isen slår våra turer på vägen flera gånger om!!

Efter viken gick vi till gården och fikade. Sen blev det promenad med mamsen och Cia, Sara och Christine.

Sen fick Milo stanna hemma och vila medan jag åkte med Lillsyss till mamsen och fick håret toppat. Lillsyss ville klippa mera, men det får bli mindre slitet sakta men säkert. Ska aldrig mer göra slingor och skit med håret. Jag är brunett och det är fasiken så snyggt det!! (Säg gärna det till mig när det börjar bli sommar och jag börjar prata om att göra slingor!!) Ska få i toningen imorgon hade jag tänkt. Ska även tvätta en massa imorgon..... Skjuter upp allt hushållsgöra som vanligt. Men på måndag åker vi ju, så bra att ha något rent att ha på sig :)

Ska iaf bli en lite lugnare dag imorgon, hoppas jag :P

.....Önskar att jag hade en 200g Marabou Schweizernöt.....


Kram på er alla...

Ovido - Quiz & Flashcards