*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 28 januari 2011

Av Caroline Bilca - 28 januari 2011 20:13

Så har jag varit i stan och köpt det jag skulle. Ny mobil, blev en Xperia som jag sakta men säkert ska lära mig använda. Jag börjar ju bli gammal, så inlärningsförmågan blir ju lite sämre då (bra att ha en ursäkt :P ) fast på bolaget fick jag visa leg, vilket jag tycker är väldigt trevligt. Osminkad och hade knappt sovit, då blir man glad över att få visa leg!! =)

Hittade ett par stövlar. Gummistövlarna kan jag gärna ha i skogen. Men, som idag när jag än en gång tagit mig fram på ett par tio cms tunna klackar, blev jag faktiskt väldigt glad över dom stövlar jag hittade. Klacken var lite löjlig tyckte jag. Men, jag fick ju inte vara kräsen idag, och är faktiskt nöjd med mina stövlar. Nu vågar jag vistas runt folk igen. Gick lite för långt när jag två dagar åkte till jobbet i gummistövlarna :P

Fika med mamsen, Anette, Anna, Christine och Clara på Ringduvan. Det blev ingen chokladboll idag utan en Chocolate Chip Cheesecake med grädde. Säger bara: Mums!!!!

Anna fyllde 21 för ett par dagar sen. Får fira henne ordentligt när vi kommit hem från Norrlandstrippen.

Tänk, en månad innan jag fyllde 21 så packade jag mina väskor och drog till Grekland. Till en trettioårig grek som jag endast träffat när jag och mitt ex var och åt på restaurangen där han jobbade och haft en liten mail och telefonkontakt med. Skulle inte säga att jag kände honom, men flyttade ändå till Grekland och bodde med honom från första dagen. Förstår nu efteråt att mina föräldrar var mer än oroliga!! Jag har nog alltid vetat vad jag vill och dessutom varit lite impulsiv. Men man lever ju bara en gång, som jag säger lite då och då :P Höll ju i sig i fem år, så så tokigt var det väl ändå inte!!

Köpte även lite mer gott-gott till Milo för den långa resan. Stackars lillkillen vad matte drar med honom på... Men han lär bli glad när han ser alla kompisar, släktingar, mamma, syster och bror och "gammel husse" (eller hur man ska säga det rätt...)

Ska bli riktigt roligt att åka norrut på lite semester med hundtema. Tänka sig att det låter mer exotiskt att åka till Luleå än någon söderhavsö. Vilken helomvändning!! Tror att en viss snygging som heter Milo har bidragit till mitt intresse för vinter och vinteraktiviteter. Inte för att jag skulle klaga om jag fick en resa till sol och värme. Jag skulle nog kunna fördriva tiden på sånna breddgrader också. Dock i mindre kläder och gärna på stranden =)

Tror jag har tvättat det sista nu ikväll och har börjat sortera upp packning för två personer plus Milo. Nackdelen med varma kläder är att det tar så fruktansvärt mycket plats. Jag reser ju inte i mina vinterstövlar (dom för skogsturer och Milo aktiviteter) så dom måste ner i väskan. Då försvinner genast en jäkla massa plats.. Men det går nog. Jag har ju brukat släpa på 40 kilo när jag reste hem till Sverige en månad varje vinter. Utan bärhjälp! Rätt glad att mannen följer med så jag slipper släpa på väska och vovve på denna resa. Nästa gång kanske jag vågar flyga med honom. Varför kan man inte få ha alla hundar i kabin för... Vill ju ha honom nära.

Nu ska här bli mat. Det luktar så gott nerifrån köket där husse och Milo lagar mat.

Ett glas vin eller två blir det även denna fredagkväll :)

Och husse ska måla tavla..


Kram kram...



Ovido - Quiz & Flashcards