*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 23 juni 2010

Rubrik saknas

Av Caroline Bilca - 23 juni 2010 12:13

Skulle ha skrivit här igår, men blev aldrig av. Njöt av goda tacos och rödvin istället :P Kanske inte sommarmat direkt, men jag var ju så sugen på det, länge sedan nu.. Milo satt bredvid och ville så gärna ha kryddad köttfärs, chilichips och stark vitlökssås. Men nej du lillgubben, så roligt ska vi inte ha! Vin tycker han luktar gott och skulle bra gärna vilja smaka denna dryck. Men inte det heller får lilltussen av matte, tänk om han visste vad han går miste om :P Min matglada lilla Milo.

Vi har varit ute i skogen nu på morgonen, kom tillbaka för ett tag sen, så nu ligger Milo på köksgolvet och sover. Så söt han är när han sträcker på sig och ger ifrån sig sina välbefinnande läten. Mattes älskling! Jag kan knappt föreställa mig livet innan honom, och skulle definitivt inte kunna tänka mig livet utan min tuss. Det värsta är tanken på att han en dag kommer att bli gammal och att jag en dag måste leva utan honom. Usch, vill inte tänka så, men tanken finns ju där.. Hur tusan ska jag kunna leva utan honom? Jag tycker det är hemskt dom dagar jag jobbar eller måste iväg på något då Milo inte kan följa med..

När jag först sa till pappa att jag letade efter hund så var det det första han sa; Tänk på att det kommer att komma en jobbig dag..

Nej, vad tråkig den här bloggen blev idag. Skjuter alla sånna tankar åt sidan och skriver om något annat istället.

Jag slog min hand idag. Skulle fånga upp en busig Milo.. Jävlar vad det gjorde ont. Känns fortfarande faktiskt, men nu går det bra att skriva när jag håller hand och fingrar i samma position hela tiden. Ska jobba imorgon och behöver få ut en bra lön nästa månad. Har många saker planerade framåt och några extra kronor behövs verkligen! Så det är ju tur att det verkar fungera ok med handen. Jobbigt att sitta i kassan och känna smärtan gå genom handen varje gång man slår in ett PLU nummer :P Lite svullen är jag allt, men så länge det inte gör ont så är jag glad och lovar att inte klaga :)

Imorgon kommer Emma och ska sitta hundvakt för Milo. Både jag och mannen jobbar samtidigt, och Emma är jätteduktig med hundar. Tur att Emma finns annars hade jag eller mannen varit tvungen att säga upp sig pga mitt juli schema som jag nämnt några gånger här i bloggen :P

En dag har tagits bort helt, och en dag har krympt till ett tre-timmarspass. Inte så mycket bättre, men det är ju något iaf. Och det lär väl inte bli bättre heller. Så Emma är snäll och ställer upp dom dagar då jag och mannen jobbar samtidigt :)

Ledig idag iaf och sedan i helgen också. Väntar nu på att mannen ska komma hem. Då ska jag lägga mig och sola en stund! Härligt :)

Men nu ska jag se om det finns något att äta här i huset!


Ha en bra dag!

Kramar :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards