*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 11 januari 2011

Drömmer mig bort...

Av Caroline Bilca - 11 januari 2011 18:00

Satte mig i soffan och inser att jag visst är lite trött.. Mannen började svenskan idag, blev tyvärr inte så mycket av det förra året, men nu så. Känns bara jobbigt att byta språk i hemmet. Vi har ju pratat engelska sen vi träffades, så det känns naturligt, men jag förstår att det är bättre att vi pratar svenska för att han ska lära sig fortare. Jaja, får se hur länge taket stannar på huset... Och hoppas verkligen att läraren inte pratar gotländska. För tusan heller att han ska låta som en bonde när han pratar!!!!! (Ber om ursäkt till delar av familjen både vad gäller gotländska och bonde...)
Iaf så blev jag väckt vid sex på morgonen idag när mannen skulle upp. Jag och Milo somnade om. Satte inte mobilen på ringning, tänkte att jag slumrar nog bara till en timme eller så. Vaknade vid halv tio.... Och lilltussen klagar inte heller, utan sover gärna länge på morgonen han också. Hade däremot en massa jag hade tänkt göra, men så blev det inte. Idag har jag varit på skogstur med Milo, ätit, duschat, varit på Slite med Milo och kom hem för en timme sen. Fikat med mamsen. Oj, så mycket man hinner om dagarna... inte...
Imorgon ska jag iaf ta mig upp vid åtta, och då är det huset som ska prioriteras. Bort med julpyntet och storstädas ska det!!! Osäker på hur jag ska göra med granen. Nyckelpigan bor ju där, och jag har ingen annan växt som den kan få bo i heller... Granen får nog stå kvar tills jag har köpt en krukväxt som nyckelpigan kan få fortsätta sitt liv i..
Kanske vattna granen också... Den har inte fått vatten sen jag tog in den, men barrar ändå inte. Bra med tåliga växter :P Ibland tror jag att jag skulle ha fötts till man egentligen. Hushållsysslor är verkligen inget för mig, städning, laga mat, ta hand om blommor...och ungar. Nej tack. Gillar dock en god måltid och ett städat hus (inte ungar)...Fast hade jag fötts till man hade jag blivit en bög som gillar att klä sig i klänningar och högklackat. Och det är väl inte så lyckat det. Föredrar att vara en mindre huslig tjej tror jag :P Byter ämne innan det spårar ur...
Mannen ska gå i skolan fyra dagar i veckan nu. Blir en massa egentid framöver. Dock kommer jag bli tvungen att ta hand om disken och städa.. hmmm...


Drömde så härligt i nättras. Både jag och mamsen verkar vara inne på resor i drömmarna. I nättras var jag i något varmt land. Gick på stranden i en fin liten sommarklänning, turkost vatten. Caféer som låg en bit ovanför.. Så härligt, var säkert därför jag inte ville vakna den tiden det var tänkt!! =)
Mannen börjar jobba den första april igen. Hoppas att det blir året runt, annars ska han iaf få ihop till a-kassa nästa vinter. Så dom tuffa månaderna är snart över!! Hoppas vi lyckas spara ihop till en långresa nästa vinter.
Inte direkt sugen på att korsa Atlanten igen. Ingen trevlig upplevelse i mina ögon. Det var en jäkla turbulens när jag åkte hem från Sydamerika för några år sen. Och på en sådan tur har jag inget val, jag måste gå på toa ett par gånger. Avskyr att gå på toa när jag flyger. Jag vill sitta fastspänd i min stol hela tiden!! Men vill åka till Mexiko. Nackdelen med att ha rest mycket är att man blir mer kräsen på vad man lägger sina pengar på. Min syster och hennes kille åker till Thailand i mars. Thailand kan ju vara jättehärligt. En drink i handen, fina stränder och kyckling med cashewnötter varje kväll till middag. Men, jag saknar RIKTIGA sevärdheter där. Marknader dag och natt, men annars är det inget speciellt. För att jag ska vara nöjd ska jag ligga på en strand med riktigt fint vatten och fina omgivningar, och åka och se på pyramider och sånna saker. Och just nu kan jag inte tänka mig något annat än Mexiko. Alaska är iofs också lockande, men inte så mycket stränder att njuta på kanske :P
Såg sista minuten till Mexiko. Om man åker den 13:e januari så kan man få en biljett t o r för 3000. Inte dåligt det inte. Annars kostar det ju liiiite mer än så. Får inte shoppa för mycket i år, så ska det nog gå =)

Härligt att drömma sig bort ibland, men ännu bättre om det kan bli verklighet av det också :)


Ha en trevlig kväll på er!!!

Kramar :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards