*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg under januari 2011

Av Caroline Bilca - 9 januari 2011 21:59

Sitter och fixar med mina Spotify listor och passar på att skriva lite blogg :) Den som vill kan ju gå in och kolla, finns en länk en bit ner på min Facebook wall. Inte för att skryta, men jag har jäkligt bra musiksmak, bättre an dom flesta, fast det säger nog alla :P Lite blandat finns där nu, jag lyssnar inte bara på Muse med andra ord, och lite "glad" musik har visst trillat dit också! Det ni!!

Igår fick jag jobba extra, väldigt glad då det var en lördag och man får dubbelt betalt. Synd att det inte behövdes idag också.. Snart är det iaf äntligen den 20:e, lönen borde se rätt bra ut, jobbade faktiskt en del i december :)

Regnade igår när jag slutade, fortsatte hela natten och så har det regnat smått hela dagen idag. Kan säga att det är väldigt halt ute!!! Var ute i några timmar och promenerade med lillkillen. Vi höll oss låååångt inne på kanten. Stolt över att jag inte gjorde en enda vurpa!! Hon lär sig ;P

Milo tyckte det var toppenväder ute. Han ville ut, ut, uuut!!! Lite barmark hade kommit fram och det luktade väldigt gott överallt :)

Var hos mamsen och hjälpte henne tona håret. Ska få i min färg en dag snart också. Men börjar än en gång vela, ska jag verkligen ha mörkare hår??? Fast jag brukar ju vara nöjd med det. Konstigt att jag har något har kvar på huvudet alls, så mycket som jag grejat med det från den där första gången mamma tillät mig att tona håret... En massa slingor varje sommar och sen vill jag ju vara brunett på vintern.. Hade en period på gymnasiet då jag, utan att överdriva, bytte hårfarg varje månad. Kanske inte så konstigt att folk slutade kommentera eller ens lägga märke till förändringen...... :P

Nu börjar jag då fundera på om jag inte ska fortsatta ha den uppljusande toningen jag använt nu några månader. Känner jag mig rätt så kommer jag i vilket fall att slänga i den mörka färgen och vara nöjd med det, i en vecka eller två.. :P


Tillbaka till musiken nu =)


Kramar...

Av Caroline Bilca - 7 januari 2011 18:15

Har varit nere pa Slite och handlat lite mat. En av jobbarkompisarna var sjuk sa jag fick mig ett 11-21 pass imorgon. Tva arbetsdagar pa hela januari (om ingen annan ocksa blir sjuk vill saga). Skont att fa bry mig om Milo hela dagarna, men borde kanske lagga lite mer energi pa hus, hem och annat, istallet for att sitta har och skriva blogg t.ex I februari har jag fatt lite mer tider, och det ar ju bra. Tva arbetsdagar i manaden kan man ju tyvarr inte leva pa. I februari ar det schemalagt tva dagar i veckan, sen lar det ju komma till nagon dag. Forsta veckan i feb ar jag ju ledig ocksa saklart.

Vintermanaderna pa Gotland... Mer jobb i sommar istallet.

Insag precis att det ar lordag imorgon (man har ju ingen koll nar man ar ledig :P) vilket betyder dubbelt betalt!! Sant gillar vi =)


Idag har det varit superfint vader. Synd att det toat en del, men det finns ju kvar sno i mangder, sa det ar helt ok. Jag och Milo gick pa langpromenad i solen. Fick vanda tillbaka hem for jag hade klatt pa mig alldeles for mycket klader!! Grymt svettig var jag :P Gar inte att komma upp i skogen, kanske med en Red Bull i kroppen da.. Ingen som har plogat skogsvagen inte... Sa det har blivit att man gatt lite at ett hall, svangt upp en bit dar, klattrat upp i hoga backar man passerat pa vagen, gatt lite at andra hallet..

Bade jag och Milo passade pa att sola oss en stund ocksa. Vi satt i en snobacke med nos och ansikte vant rakt upp mot solen. Harligt :)

Fick faktiskt lite varkanslor och kande mig pa extra bra humor =)


Funderar pa saker och ting. Vet precis vad jag vill, som alltid.. Men det finns saker som gor det hela lite svarare an vad det borde vara.. Gillar inte sant, nar jag vill nagot sa vill jag det med en gang. Men far val vanta och se vad som hander..


Nej, dricka upp mitt te och ta en liten promenad med lillkillen. Titta pa den glittrande snon!! Man vet aldrig hur lange den stannar, sa man far ta for sig =)


Trevlig kvall pa er!!

Puss & Kram






Av Caroline Bilca - 1 januari 2011 17:23

Sa var det dags att skriva lite blogg igen. Undrar vilka som laser min blogg nar jag inte skrivit sen den 21:a december och inte har nagot gammalt inlagg postat pa FB heller, da jag emellanat far for mig att stada bort sant som inte kanns aktuellt langre (eller for att jag vill att mina senast uppladdade foton ska synas battre...) Anda har jag haft nagra lasare varje dag sen senaste inlagget. Roligt :)


Nytt ar har det blivit.

Onskar er alla ett:

GOTT NYTT 2011!!!


Igar gjorde jag och Milo en massa skojjiga saker och pa kvallen blev han medbjuden att fira nyar pa garden med resten av familjen. Det tar alltid en liten stund innan Milo varvar ner nar man aker bort. Han vill ha koll pa allting och ta in alla dofter. Men det gick jattebra igar, han strosade runt. Fick passa da och da sa han inte skulle ata upp kattbajs och sant bara... :P Tillslut sparade han upp kissen som lag gomd under soffan. Trots kattbajsladan tankte jag inte alls pa att dom har katt, tva stycken ar dom nu t.o.m

Emil ser man sallan till. Milo traffade honom en gang i somras. Bada kom helt ovetande emot varandra nar vi skulle passera mellan lilla och stora huset. Emil var inte beredd pa att det skulle komma en stor hund runt hornan, flog upp mot Milo, fraste och sprang fort ivag. Sa det ar enda erfarenheten Milo har av katt. Lite sadar kanske :P

Nu bor aven storasysters kisse pa garden. Han slutade ata och lag bara och tryckte under soffan nar dom flyttade in till stan, sa han fick flytta ut pa landet i hopp om att det skulle bli battre. Jag har aldrig sett honom framme, men tydligen brukar han komma ut och vara kelig nar det ar lugnt pa kvallarna. Jag antar att det var han som var under soffan igarkvall. Milo nosade sig fram dit, och helt plotsligt horde vi hur kissen fraste och morrade. "Javisst ja, det finns ju en katt har", slog mig da. Svansen gick som bara den pa lillgubben. Osaker pa om han ville leka med katten, eller om han ville kaka upp honom... Kanske bade och??

Det skots lite fyrverkerier hos grannarna, men Milo verkade inte bry sig speciellt mycket. Lyssnade till lite bara.

Pappsen fick ju aka hem tidigt till hastarna. Dom hade fatt lugnande, men tva av dom ar riktigt radda for fyrverkerier. Danne hade kvallsmjolkning och fick springa mellan dom olika ladugardarna och kolla djuren. Lite svart att ge lugnande till 200 kossor, och inte kan man ga in och stoppa dom om dom borjar springa som tokar. Om man inte kanner for att ta livet av sig da...

Lite respektlost att skicka upp fyrverkerier om man vet att det finns djur runt om. Speciellt nar folk vet om att dom blivit skramda tidigare... Som min bror sa, man kunde ha ett stalle i varje omrade dar det ar tillatet att skjuta upp fyrverkerier, and that's it.

Sen tycker jag sjalv att det ar valdigt fint och mysigt. Men inte sma-skit som man kan kopa sjalv. Sag for manga ar sedan jattefina fyrverkerier i Stockholm. Olika lander var dar och skot upp. Ska det vara sa ska det vara ordentligt :)


Idag har Milo varit riktigt trott. Har varldens lugnaste hund kanns det som. Han var glad att komma ut pa en liten promenad med "mormor" och Cia. Men annars har han varit nojd med att bara ligga och sova. Gardagen tog lite pa hans krafter. Mycket skoj och sa ska man uppfora sig nar man ar borta. Tror det var det sistnamda som han blev mest trott av :P


Jag har inte gett nagra nyarsloften. Borja trana och eller vad man nu har tankt sig gar minst lika bra i mars eller september. For mig rullar det pa som vanligt och jag kommer formodlingen att gora bade bra och daliga val under 2011. Jag kommer att vraka i mig choklad vissa dagar och vara nyttig och trana andra dagar. Jag kommer att gora misstag och hamna i knepiga situationer som jag maste losa, for sant ar livet.

Men jag kommer att vara nojd med mitt 2011, precis som alla andra ar, eftersom jag gor mina egna val och pa sa vis aldrig gar miste om sant jag verkligen vill. Man lever bara en gang (vad vi vet), sa varfor leva sa som samhallet sager att man ska leva, eller vara nagon annan an den man egentligen ar, bara for att det finns manniskor runt omkring som sager att det ar sa man ska vara???

Var er sjalva och gor era egna val, sa kommer 2011 bli ett toppenar =)


Gott Nytt Ar!!!

Puss...

Ovido - Quiz & Flashcards