*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 14 februari 2011

Av Caroline Bilca - 14 februari 2011 19:33

Så har jag fått lite mat i magen, och nu mumsar Milo i sig :) Tror jag behövde mat, låg helt utslagen på soffan och kände mig sjuk och febrig. Men lite mat, och nu så känner jag mig piggare igen. Lite piggare, inte helt pigg...

Och chokladen åt jag upp tidigare, jag hade ju behövt lite choklad nu... Det är väl lika bra att man inte har för mycket av den varan hemma. 100 gram om dagen räcker mer än väl! :P

Såg Skönheten och Odjuret. Bästa Disneyfilmen! Och våga inte säga något annat!!!! Den är så fin..  :)

Igår började jag storstäda. Gick igenom lådor och hyllor och fick ihop en sådär tio kassar som bara ska slängas. Man samlar lätt på sig en massa skit. Nu är det iaf lite mindre skit. Har fortsatt idag med dammsugning och disk och sånt tråkigt. Jag lider inte av att det är lite rörigt, men det är ju alltid trevligt när det är nystädat. Snart kommer ju våren, och då kommer det se ut som helvete här hemma. Tassavtryck över golven, lera och annan skit. Trevligt!! Kommer inte underlätta att dom kommer och ska gräva upp hela trädgården nu i vår heller, och så lite regn på det.....

Se, det finns fördelar med vinter och snö!!! Klaga inte!!  ;)

Funderar även på om man skulle ha loppis i vår eller sommar. Kanske kan få några kronor för sånt jag inte behöver... Milo får agera inkastare (matte har lagt det "yrket" på hyllan...), folk brukar ju stanna för honom =)



Idag har varit en kall dag.. Minus sju var det när jag och mamsen åkte och handlade. Blåste en del också. Burr... Kom hem och gick ut med Milo på åkern. Hade slutat blåsa, men jag skulle nog haft på mig lite mer än jeans, benen var illröda när jag kom hem igen!! Det har snöat och solen har varit framme om vartannat. Solen såg så fin ut när den började gå ner bakom träden. Skulle ha tagit kort, och det kommer jag ihåg nu.. Tusan då..

Har en massa planer som jag ska börja ta tag i. Listan är låååång. Huset får vänta lite, Milo kommer ju självklart först :) Så snart snön försvinner ska han få sig en hundgård. Ska ner till Slite och prata med min brors kompis en dag, han jobbar på Byggman, så får jag vad jag behöver till ett bra pris, hoppas jag :)


Nu ska jag ringa upp mamsen och göra upp lite planer för imorgon :)


Go'natt på er!

Kramar...










Ovido - Quiz & Flashcards