*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 27 februari 2011

Ut och promenera!!

Av Caroline Bilca - 27 februari 2011 18:45

Idag har jag jobbat hela tre timmar, men eftersom det är söndag så har jag fått betalt för sex timmar (tänk vad fel det hade sett ut om jag inte skrev ut timmar där... :P). Tiden gick rätt fort, jag vägrade sitta still i kassan. Städade kassan och putsade kassabandet. Sopade golvet en del.. Och så tagit hand om kunderna i kassan såklart! Pratade med ett par kunder. En snubbe frågade mig hur jag alltid kunde vara så glad. Jepp, ännu en kund som uppmärksammar att jag är glad :) Trevligt, men vad ska man säga? "Tack", känns inte rätt. "Ja, jag är väl rätt glad....", svarade jag, eller nåt åt det hållet. Sen ville snubben visst höra mitt livs historia också. I Grekland var det något jag var van att berätta dagligen, ett par tre gånger sådär. Men det var för turister som jag inte skulle träffa igen. Det är ju just det att jag har varit van vid att vara helt anonym i Slite.. Omställning...

Hoppas att aprilschemat dyker upp i veckan och hoppas det finns en del extratider till mig!! Det behövs nu!

Jag har beställt bur till Milo, med dyna och vattenskål, en annan fin läderdyna och ett par leksaker som såg hållbara ut. Inte ens två och fem för allt. Det måste ju vara riktigt billigt!!

Imorgon blir det en sväng till stan. Mamma skulle in med cykeln, så jag tänkte hänga på och köpa lite sånt som jag måste ha. Mascara och Eye make up remover pads, en ansiktsmask kunde vara trevligt. Och så kanske att jag lägger mig och solar några minuter. Jag avskyr egentligen solarium. Gillar inte att känna mig instängd och inte kunna se vad som händer.. Ja, jag är ju rädd för allt som sagt.. Antingen fantiserar jag om hur glaset går sönder och jag blir grillad på rören, eller så kanske hela solariet exploderar (tror jag har läst att det hänt någongång, någonstanns...). Men jag måste sola innan sommaren, annars får jag solexem så fort solen börjar värma.. I Grekland blev jag van med att ha sol året runt, så då blev huden van. Men nu blir jag ju totalchockad, och solexem är INTE roligt! Börja sola imorgon med andra ord!! Vill inte bada med t-shirt som jag fick göra när jag var liten...

Nu blir det mat. Blev en hel del kroppkakor över igår. Sen ska jag vara nyttig hela mars månad. Inte äta en chokladkaka om dagen.. Nu är det slut med det! Sallad ska det bli. Och annat nyttigt och gott!! Det är som vanligt dessa två kilo som ska bort. Men det går ju fort, och nu är det dags! Jobbar en del nästa vecka (torsdag till söndag) Men sen har jag inget planerat på tre veckor. Milo ska på innan frukost promenad med matte, och då går man!! Inget nosande i diket då inte. Matte ska träna så som hon tränar bäst, och gör man det innan frukost går det undan. Man blir lite trött innan man kommer in i det bara. Men sen mår man toppen!! Något jag sagt till folk att testa. Vissa har funderat på det, och vissa har gjort det och varit nästan döda i dagar efteråt... Ändå uppmanar jag er alla att testa det i några dagar. Man mår toppen, dagen kan inte börja bättre =)

Promenad (man ska gå fort (!) i en timme, stretcha, duscha - och sen frukost).


Puss & Kram =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards