*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 6 maj 2010

Av Caroline Bilca - 6 maj 2010 20:08

... eller två, för att hålla sig varm ikväll. Satte på elementen också, för idag har det varit riktigt kallt. Som jag kommer ihåg Sverige brukar temperaturen i alla fall vara upp i 15 grader den här årstiden. Men inte i år inte.., isande kallt är vad det är.. Förra året i Stockholm hade vi underbart väder (vad jag kommer ihåg), jag var iaf ute i lätt klädsel om nätterna. Men det kanske var vinet som höll mig varm då också, vad vet jag :P  Det är ju inte som i Grekland iaf..

Snart blir det hamburgare. Jag har t.o.m köpt hamburgerdressing. Det finns en första gång för allt, sägs det. Ingen naturell burgare ikväll inte. Redan slukat 100 g choklad (och mer väntar!). Marabou, det blir inte bättre :)

Gud så onyttig jag är!! Vart ska detta ätande sluta???

Jag har jobbar tre timmar idag. Lagom mycket tid för arbete. Och mycket tid över till Milo, som nu sover så sött   

Milo är superduktig. Vi håller på att träna honom vid bordet. Han vill ju väldigt gärna ha det vi äter :P

Och han är jätteduktig! Köpte blodpudding (även det en första gång...) och gjorde godis åt Milo. Mycket roligare att träna när belöningen smakar gott. Vem vill ha tråkigt godis från djuraffären?!!

Det ser ut som att mannen börjar arbeta i slutet av månaden, när dom öppnar restaurangen. Och imorgon åker han till stan. Ägaren till restaurangen blev såld på hans konst och har tydligen bekanta i dessa kretsar. Så han ska ta med honom och träffa en vän som äger ett konstgalleri i Visby. Där säljs konsten mot provision, istället för en fast hyra, vilket känns mycket bättre när han är ny som konstnär i Sverige. Tro mig, det blir dyrt annars!!

Så måste han köpa några nya dukar, så han kan måla av Milo, såklart!

Dags att få mannen från soffan och kicka ut honom i köket :P


Puss på er!!


Ovido - Quiz & Flashcards