*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 7 maj 2010

Av Caroline Bilca - 7 maj 2010 15:58

Ja, det stormar på regält här. Imorse var det regn, storm och dessutom Jas-plan i farten. Nej hu, ingen vidare vår inte. Det var bättre med vinter och snö tycker jag! Minns Mr Snowman som jag gjorde dagen innan julafton, en rätt skrämmande snögubbe som finns att beskåda i något av alla mina album på FB.

Mannen var ju i stan och ska få lämna två tavlor med Gotlandsmotiv till Galleri Ridelius. Inte helt dumt att få ha dom där till försäljning. Går det sedan bra så kanske han kan få lämna flera? I England sålde han riktigt bra, men det går tydligen inte att bara över en natt lyckas sälja tavlor och livnära sig på det, när man börjar om i Sverige. Vi får se hur det går med planerna på att starta eget. Vi har ju lokalen. Men man måste betala en så enormt massa skatter som egen företagare, kan vi verkligen lyckas sälja så pass mycket?? Tanken är väl då att Addy har ett vanligt arbete och dessutom målar tavlor, och att jag då tar hand om konstförsäljningen ca 5-6 timmar om dagen 4-5 dagar i veckan (kanske ta upp min hobby att göra smycken). Milo får självklart vara med mig i galleriet. En massa planer, men måste se hur det går ihop.

Jag har varit ute med Milo en del idag, trots det mindre vackra vädret. Milo får stå för det vackra idag (smörig jag låter...)

Fotat Milo en massa, som finns på FB om någon missat det :)

Tur att han inte har något problem med att posa framför kameran. Han kunde inte bry sig mindre, så matte fotar på!

Mannen köpte en canvasduk idag, på den ska Milo målas av, och den ska hänga över öppna spisen, har jag redan bestämt :)

Lugn dag annars. Hade tänkt läsa lite, men har inte öppnat boken ännu. Mamma var på besök och vi åt lite frukost tillsammans, medan Addy var i stan (jepp, han hade choklad med sig hem!!    )

Funderar på att åka upp till Stockholm en dag innan Addy börjar jobba. Hälsa på vännerna, några utav dom iaf. Jag ska kolla mitt schema och se vilken dag det blir. Vi får tyvärr sälja Muse biljetterna. Köpte dom innan jag visste att vi skulle få Milo. Förhandsbiljetter t.o.m (dyra...). Lite svårt att åka iväg och vara borta ett helt dygn. Mamma kan inte vara hundvakt så länge, så vi har lagt ut dom på Blocket. Ser ut som att vi har en köpare nu. Jag har ju Muse i lurarna nästan dagligen ändå. Kul att se dom live, men det är inget absolut måste.  Kanske ska kolla en extra gång ifall det går att pyssla ihop en kortare resa. Jo, jag kollar... :)

Ser foton från gamla vänner och bekanta som åkt till Kos för ännu en säsong. Jag är så glad att jag inte är en av dom. Hur härligt det än kan vara att ligga på en solig strand med en drink i handen. Jag känner faktiskt inget behov av att åka någonstanns alls. Vill mest bara sitta på min lilla plätt i Boge :)  Underbart att vara här, finns inget bättre!! Någon gång längre fram ska det bli en vecka i Mexico. Om det blir om ett år eller två, det vet jag inte. Men någongång ska det bli av. Jag har rest så mycket runt jordens alla hörn, så jag har nästan tappat lusten att resa över huvud taget. Det krävs rätt mycket för att det ska locka mig alls. Mexico har jag inte varit, och det är ett ställe som har både härliga stränder och RIKTIGA sevärdheter. Mannen har inte varit utanför Europa, så för hans skull måste man ju ta sig över Atlanten igen (sist var ingen härlig flygresa kan jag lova...!).

Ovido - Quiz & Flashcards