*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Caroline Bilca - 13 maj 2010 21:30

Ledig dag idag och imorgon väntar jobb igen.. Ska inte klaga, sen är jag ju ledig till på torsdag (så länge dom inte ringer och behöver ha in mig extra). Gjort upp en massa planer och tillsammans med allt annat runt omkring, jobbtider och sånt, så inser jag att det är dags att införskaffa en kalender av något slag, där jag kan skriva upp allt. Trodde att min hjärna kan hålla koll på allt, men tydligen så är det inte så..  Jacky och Jonna kommer iaf (som planerat) och hälsar på vecka 23 :) Jag har bokat in en endagstripp till Sthlm nästa helg. Hämta några tavlor hos Katta som ska förflyttas till Galleri Ridelius i Visby och hinna träffa så många vänner jag kan på sådär 24 timmar. Men det fixar jag väl lika bra som annars. Mästare på att göra mycket på kort tid jag!!

Bestämde mig ändå för att sälja biljetterna till Muse konserten. Hon jag hade kontakt med hade beställt tågbiljetter och hela tjosan och det blir nog lika bra så faktiskt. Hundvakt några kvällar i sommar istället, som man kan spendera nere vid Visby hamn på någon restaurang med god mat och en flaska rött. Inte tokigt!

Jag och mamsen har också bestämt att det blir en vecka till Cypern i slutet av augusti. Mamma har råd, men ingen att åka tillsammans med. Så inte kan jag, som har tid, säga nej till en resa utan orsak. Ska bli härligt med en vecka sol, bad och värme. Och en massa vin. Jag antar att ni vid det här laget förstår att jag gärna dricker lite rött då och då. Efter åren i Grekland tycker man att det är helt ok att dricka ett glas vin till maten, även om maten så består av..., pytt i panna, en måndagkväll. Man är inte alkolist för det! (Pytt i panna äter man väl då inte Grekland. Om man inte varit på Ikea och fyllt på hemma i frysen, men ni förstår).

Iaf så ser Jörgen efter Cia den veckan och mannen är hemma med Milo.


Idag var det planerat att hälsa på mamma och åka till stranden. Stranden blev det dock inget av med. Det började regna, sen drog det ut på besöket hos mamma. På vägen till mamma blev våra trevliga grannar intresserade av Milo. Dom har en border collie tik som är sååå snäll. Så visst gick vi in och hälsade en stund.

Hemma hos mamma hade Addy städat bort en massa skräp som legat sedan renoveringen av badrummet. Vilken skillnad det blev. Syrenhäcken och en massa träd hade Björn och Addy tagit bort lite tidigare. Så ljust och fint det blivit nu :)

Långfika hos mamma. Väl hemma igen har Lilltussen varit så lugn och sovit massor. En enkel utflykt, men ändå så krävande för en liten gosse :)


Sova snart. Behöver inte gå upp så jättetidigt imorgon som tur är. Tänk så lätt det var att ställa dygnet rätt igen. Skaffa hund och gå till jobbet. Krävdes inga piller, trodde nästan det ett tag i vintras när jag låg vaken hela nätterna, och även jag gick ut och gick så fort det ljusnat, så kunde jag ändå inte somna. Nu somnar jag nästan så fort jag lägger mig i sängen. Otroligt!


Puss och Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards