*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 16 maj 2010

Av Caroline Bilca - 16 maj 2010 21:14

Nu känns det som att jag har haft några dagar med alldeles för mycket tid. Jag jobbar ju bara extra. Nu är jag ledig till på fredag då jobbar jag heldag, sen är jag ledig i en hel vecka igen. Om det inte dyker upp något extra. Skrev upp hela mitt schema för resterande maj och juni. Allt som allt, 12 arbetsdagar. Jag kanske äntligen får en sommar som jag kan njuta lite av, som jag har sett fram emot det!! Men det har väl resulterat i några extra timmar framför datorn :P  Önskar jag kunde ge en ledig timme eller två till mina vänner som är i väl behov av ledighet.  Det sägs att det är tanken som räknas iaf :)

Nu kommer Milo här och gosar ner sig bredvid mig i soffan :)

Mycket Milo tid har det självklart blivit. Vi har varit i skogen, hälsat på mamma och Cia "tråktant", hälsat på grannens snälla hund, tränat gå fint i koppel, myst, busat och slappat. Härligt!

Nu har jag planerat nästa helg i Stockholm. Kan behöva umgås lite med vännerna. Vänner på Gotland har jag ont om. Så det blir till att träffa så många som möjligt medan jag är i Sthlm. Jag ska träffa Therese. Vi jobbade tillsammans på Hemköp för många, många år sedan. Hon och hennes kille är från Söderhamn, men bor nu i Stockholm med deras bebis (hoppas bara jag inte får bebisen i knät, jag bli så stel och bortkommen då :P ). Vi har inte setts sen förra sommaren, så det är verkligen på tiden nu! Sen ska jag träffa gamla Rauta-gänget :) Några av tjejerna iaf. Sitta på Medis och dricka några glas vin och drinkar tillsammans, låter inte helt tokigt. Och kanske, kanske är det så att jag behöver få dansa loss på någon bar :P  Nej, så gör man ju inte i Sverige, glömde bort det där med vett och etikett för en sekund. Men dansa loss på ett dansgolv kanske. Vågar man packa klänning? Jo, det ska jag nog göra. Kanske hittar något nytt i Visby imorgon...?

Imorgon ska jag till stan med Katta. Bruden börjar komma igång med planerandet och fixandet nu. Imorgon ska det kollas efter klänningar till oss tärnor :)  Snällt att jag får vara tärna även jag är gift, har för mig att jag läst någonstanns att tärnor ska vara ogifta. Men nu är det ju ett lantligt bröllop på Gotlands landsbyggd det gäller, så man kan tänja lite på reglerna :)

Sen har jag och mamma bestämt att det blir Cypern en vecka i slutet av augusti. Mannen får vara hemma med Milo. Resa tillsammans får vi göra när han växt på sig lite. Jag vill ju till Mexico, det har jag inte prickat av än. Luleå i november ser det ut som. Men då önskar jag mycket snö! Kanske kan få åka hundspann om jag har tur :)  Hoppas!   



Puss och Kram!!


Ovido - Quiz & Flashcards