*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Caroline Bilca - 15 maj 2010 17:24

Det får väl bli ett litet inlägg i bloggen idag också. Ibland kan dom vara lite väl långa. Jag brukade skriva långa mail till min älskade Lillsyss när jag bodde i Grekland, som hon aldrig läste, dom var helt enkelt för långa. Men skit samma. Dom som vill läsa min blogg får göra det, och den som inte vill det, ja, det lider jag ju inte direkt ut av. Skriver mest för min egen skull faktiskt. Jag brukade ha dagböcker, en varje år som jag började skriva något händelserikt i, men sen blev det inte så mycket mer med det. Man får skrivkramp av att skriva fem sidor för hand. Att ha en öppen dagbok, min blogg alltså, fungerar mycket bättre. Ingen värk i handlederna inte. Fast man kanske inte skriver precis allt man har på hjärtat. Då en riktig dagbok till skillnad från bloggen här, kanske hade innehållt aningen mera...  ;)

Istället kanske man gömmer saker i texten som man själv förstår, men inte riktigt lika lätt för andra att lista ut..

Jaja..

Idag har Katta varit på besök. Alltid lika trevligt. Det har pratats hund och bröllop, enbart känns det som! Katta gifter sig i augusti, så visst finns det saker att ordna med nu. Jag är en av tärnorna. Ska bli jättekul! Katta är min äldsta och bästa vän, då vi kännt varandra sen femman. Under åren har vi haft mer eller mindre kontakt. Katta bodde i London ett tag, och själv bodde jag i Grekland i fem och ett halvt år. Kompisar som finns kvar när man inte hörts på länge är dom bästa vännerna, där man tar vid som om man sågs i förra veckan, istället för förra året som det ofta var. Nu ses vi iaf oftare än så!

Aj, nu fick jag huvudvärk, den kom plötsligt som reklamen säger.. Tung åskluft ute och regnet började slå mot fönstret precis. Spöregnar!! Mysigt med regn, men tunga moln gillar jag inte..

Milo ligger och sover, han är för söt!! Han har varit igång hela dagen, så nu sover han så gott :)

Vi tränar gå fint i koppel med honom. Idag var han jätteduktig. Gick så fint bredvid mig och höll ögonkontakt, även när godiset var slut :)  Vissa dagar finns det dock alldeles för mycket som lockar runt om, fåglar tex... :P

Han är min älskling! Ingenting skulle någonsin kunna stå högre än Milo <3

Ovido - Quiz & Flashcards