*Common*People*Like*Me*

Alla inlägg den 31 maj 2010

Av Caroline Bilca - 31 maj 2010 09:30

Riktigt jäkla förkyld.. Och det är sååå tråkigt. Jag är ju känd för att vara en rätt rastlös människa som alltid måste ha något på gång. Att ligga i soffan och ta det lugnt är inte riktigt min grej, speciellt inte när jag är tvungen.. Vilken tur att Facebook finns! Annars hade jag nog blivit tokig på riktigt!!

Känner för att posta en sådär 120 Muse videos, men jag tror att det kan uppfattas som störande. Jag förstår då inte varför, hur kan man inte vilja höra/se 120 Muse videos?!!

Lustigt är att vi sålde konsertbiljetterna, och nu är konserten i Stockholm inställd. Jag börjar nästan tror att jag bär på några övernaturliga krafter. Se här:

1. Mitt första jobb. Hemköp Visby. Finns inte längre. Dom stängde ungefär ett år efter att jag slutat. Snubben som hade Åhléns restaurangen sa alltid att det var för att jag inte fanns kvar längre och att jag var den enda som arbetade där :) 

2. Dom två restaurangerna jag jobbade på i Grekland. Stängda. (Grannrestaurangen bjussade turistpolisen på mig "För att jag inte skötte jobbet snyggt", hette det. I slutet av sista säsongen ropade ägaren bredvid på mig. Sa att jag hade snott alla deras kunder (jag jobbade som inkastare då..) och ville att jag skulle jobba för dom istället. Först polisen, 3 gånger, sen jobberbjudande. Vad tänkte dom med egentligen??

3. Kiosken där jag jobbade på Kos. Dom har öppnat en Supermarket tvärs över gatan och ägaren sägs vara på väg mot alkolism ( vilket han förtjänar, hemskaste människa jag någonsin träffat....).

4. Nästa på tur..... Vi får se vad som händer där....

Och nu konserten som blev intälld när det visar sig att jag inte kommer att gå :P


Okej. Nu är det väl inte så, men lite lustigt, eller hur?!!


Vädret är hemskt idag. Riktigt grått. Tittar ut på Husse och Milo.. Jag vill ha tillbaka min energi!!


Kollat med SKK Gotland om kurser inför hösten. Det finns en inofficiell utställning i oktober, som jag skulle vilja ta med Milo på. Men dom har inga kurser i handling innan dess. Får kolla om det går att hitta någon privat kurs kanske?? Jag har aldrig visat hund förut, så både jag och Milo kan behöva lite träning.


Igår var det morsdag. Det firade vi med grillning. Tur att vi var på gården, så det var nära att gå dit en liten stund. Men jag var helt slut när vi kom hem. Och säkert har jag smittat hela familjen nu!!

Christine hade bakat goda kakor. Mannen tyckte att hon kunde lära mig. Men jag trivs verkligen inte vid spisen. Jag blir stressad så in i tusan!! Jag är inte som alla andra. Här kommer lista nr 2 för idag. ( :P )


1. Jag har inte gått ut gymnasiet.

2. Jag har inget körkort (Jag har ett par väl fungerande ben som kan bära mig flera mil om det vore så, är ett av mina argument. Det andra är att jag är så van att jag kan anpassa mig till buss-tiderna. Och dom gånger jag tagit en taxi väger inte upp mot vad allt kring en bil hade kostat)

3. Jag är kvinna men kan inte laga mat. Varken kan eller vill.

4. Jag är kvinna och vill inte ha barn. Tydligen väldigt ovanligt. Googlade på det, men det kom bara upp en massa kvinnor/tjejer som klagade på att deras män inte ville ha barn.Varför måste barn vara meningen med livet för???


Lika bra att jag slutar skriva här och nu. Det kan spåra ur regält och bli ett inlägg som absolut ingen tar sig igenom, om man inte tänkt läsa en roman. Men då klickar man nog inte på en blogg, utan öppnar en bok istället.. Bla bla... Febern får mig att yra. Hoppas jag inte skrivit något riktigt tokigt nu :P


Ha en bra dag!

Puss och Kram :)




Ovido - Quiz & Flashcards