*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 20 maj 2010

Choklad och en kopp te :)

Av Caroline Bilca - 20 maj 2010 20:30

Idag har vi varit i Visby. Tyckte att det var dags att Milo fick se vår fina lilla stad. Vi åkte bussen in. Sist han åkte buss var när jag och mamma varit och hämtat honom i Luleå. Då skrek han som en stucken gris hela sträckan från Stockholm till Nynäshamn. Tänkte då att alla på bussen satt och tänkte ungefär vad jag tänker när ungar skriker på bussen... Men idag gick det hur bra som helst! Vi mötte Emma på bussen också :)

Väl inne i stan promenerade vi längs Ringmuren. Mötte några trevliga hundar och människor på vägen ner till Almedalen. Många komplimanger har Milo fått idag. ännu en till person som ville ta med honom hem (Aldrig!!).

Husse och Milo väntade i skuggan i Almedalen medan jag sprang och köpte glass vid hamnen. Själv tog jag en bägare med Mjölkchoklad, Vit choklad och Vanilla chocolate and cookies, mums!! Första besöket vid glassbaren för i år! Pratade med snubben som jobbar där, fanns ett mintströssel förut som var supergott på vaniljmjukglass. Härligt fräsch smak! Han skulle kolla om det går att få hem igen :)

Christine ringde och mötte upp också.Trevligt :) Hon är allergisk mot pälsdjur, men av Milo har hon inte fått ett enda utslag. Men vem kan vara allergisk mot Milo?!! <3

Det var mycket att lukta på i stan, en massa fåglar överallt och lukter från andra hundar. Tänkte innan vi åkte att "Hoppas nu att det här går ok, att det inte blir för mycket.." Men Milo gubben tyckte det var hur mysigt som helst. Kan inte säga att han gick perfekt hela tiden. Men det hade jag inte förväntat mig heller. Han är ju bara tre månader drygt. Mysig dag!

Väl hemma igen var vi alla lite trötta. Jag låg och slappade på soffan, Milo sov ute i köket, där det är svalast.

Cyklade iväg till jobbet en sväng, ska öppna imorgon, så ville kolla att jag inte behövde något. Passade på att panta lite flaskor och köpa mer nötfärs till Milo. Choklad till mig, för det tycker jag att jag förtjänar efter all motion idag.

På vägen hem stod det en häst och betade ute vid vägkanten. Stod där så lugnt och fint. Såg ut att vara placerad där för att den skulle stå där. Men så var det nog inte. Gick in till huset där jag antar att hon hörde hemma (hade sett på vägen till Slite att hon gick och betade i trädgården med familjen) och sa till.

Se, det fanns nog en mening med att jag cyklade iväg idag :)

Två meningar; för nu fick jag ju lite choklad också. Avslutar kvällen med en stor kopp te och choklad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards