*Common*People*Like*Me*

Direktlänk till inlägg 24 maj 2010

Sthlm

Av Caroline Bilca - 24 maj 2010 17:07

Mannen målar tavla och Milo håller på att slå sig till ro för lite eftermiddagsvila. Han ligger där och tittar på mig bara, snuffsen :)

Så, dags att skriva lite blogg igen (nu vet jag ju att det finns ett par som följer den, och t.o.m ser fram emot nästa inlägg)!

Jag var i Stockholm i helgen. Tycker att jag hann med en hel del på ett och ett halvt dygn. Förutom att sova då :P

Jag började med att klippa mig, det var välbehövligt. Tvättade även håret då också, så jag kände mig lite fräschare efter båtresan. Jag hade kanske sovit tre timmar innan jag åkte upp, så lite huvudmassage var underbart!! Sen var det en snabbis till Bolaget, då planerna ändrades. Istället för att sitta på uteservering så blev det grilling hemma hos Mathilde. Innan jag åkte till Mathilde så åkte jag hem till Therese och Fredrik. Blev en långpromenad runt i Hammarby Sjöstrand. För att vara Stockholm så var det ett riktigt fint område. Sen var det in till centralen igen där jag bytte om och gjorde ett försök till att fräscha upp mig innan jag åkte till St. Eriksplan och mötte upp Jonna och vidare hem till Mathilde. Första grillningen för i år, och det klarade väl vi tjejer utmärkt!! Ja, mat fick vi iaf :)

Vidare ut. Grodan hette stället. Tror inte att jag kan rekomenderar det.. Musiken var riktigt, riktigt dålig.. Det spelades Britney Spears, Vengaboys och Five... bland annat... 90-tal för hela slanten.. Men roligt hade vi det iaf. David ringde till Jacky och tyckte att vi skulle på efterfest med han och hans några kompisar. Så iväg bar det. Ölspel, och jag gillar inte ens öl!! Små klunkar säger jag bara!

Jag och Jacky var hemma igen klockan åtta på morgonen, det hade vi väl inte direkt planerat..! Sån tur att man inte gör sånna här grejer varje helg! Vet nog inte när jag festade så pass senast... Ett år sen måste det ha varit... När vi var ute med förra jobbet och jag satte mig på t-banan, rätt linje, men fel riktning, när jag skulle hem.. :P

Hur som helst, hemma klockan åtta på morgonen, sen upp igen strax före tolv. I ordning och iväg. Hem till Katta. Fikade där och pratade lite bröllopsplanerande, deras husflytt och såg på TV. Katta och C-S skulle berätta vad som hänt i Desperate Housewives, då jag inte sett det sen första säsongen. Kunde inte låta bli att skratta! Vad skönt att allt detta inte händer på en och samma gata i verkligheten!!!

Sen iväg till båten, blev lite bråttom där. Men å så skönt att vara hemma igen! Det bästa med att åka till Stockholm, är att det alltid är så skönt att komma hem igen! :)

Saknade Milo jättemycket! Kunde inte sluta tänka på hur mycket jag längtade efter min lilla tuss..

Jag sov ut lite i morse iaf. Fick reda på att mannen varit ute i skogen med Milo, det hade jag ingen aning om.. Så jag har mest stått för lite myspys med tussen idag :) 

Såg säsongsavslutningen av Grey's Anatomy. Jag kollar ju över nätet, så jag ligger ett par avsnitt före. Så spännande det var! Satt på helspänn och emellanåt våta ögon.. Rätt känslosamt ja.. Och jag är mycket mer känslosam än många tror!

Nu tänker jag faktiskt göra som Milo och stänga ögonen några minuter...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Bilca - 24 oktober 2012 17:05

Nu hade jag alldeles för mycket att säga och då räcker det inte med en Facebookstatus. Har hela dagen försökt komma fram till något i; har vi vildsvin redan, eller inte? - frågan. Lite dubbla svar och har sökt runt på nätet där det inte finns någon i...

Av Caroline Bilca - 9 september 2012 19:45

Inte ofta jag skriver någonting här längre. Men eftersom jag inte orkar göra något som kräver att jag lämnar soffa eller säng så är det ju ett utmärkt tillfälle att passa på och skriva av sig lite. Jag har alltså inte gjort någonting alls den här h...

Av Caroline Bilca - 28 juni 2012 19:00

Långa dagar på jobbet nu.. Pjuh!! Men visst, det är roligt också. Älskar att ha flera saker att göra på en och samma gång. Så länge man får allt gjort bara...!! Och tiden går så fort att man önskade det fanns en pausknapp som man kunde utnyttja ett p...

Av Caroline Bilca - 25 maj 2012 19:45

Det började bli dags för ett inlägg igen, så nu så... Inte för att jag har så himla mycket att skriva om. Jobbar, jobbar, jobbar och jobbar.... Det var aldrig min plan att jobba så mycket, men det blev så ändå (och så säger folk att det inte finns ...

Av Caroline Bilca - 13 april 2012 17:04

Helg igen, gud vad tiden går fort!! Snart är man gammal, gråhårig och rynkig över hela kroppen..!! Läskigt så fort det går, och man hinner inte med hälften av vad man vill eller måste göra... Jag behöver definitivt lite egen tid! Får bli promenader m...

Ovido - Quiz & Flashcards